1

Jag har en -73.

Nu skulle jag behöva lite hjälp med att få rätsida på vad för motor jag har sitter i. Finns det något bra stället att söka ut med hjälp av motornummer?
Jag har förstått att det inte är orginal motorn som sitter i. Till saken hör att jag har lite reservdelar/utbytesdelar till fördelaren (två uppsättningar brytarlöst system och brytarspets).
Nu tvivlar jag på att det är rätt delar och behöver lite hjälp med vad jag igentligen skall köpa för grejer för att få snurr på maskineriet.

Följande har jag luskat fram:

Motor:
CV041903

Fördelare:
0229052055
023117009

(Ser ut att vara till en -82 Transporter)

Jag hade tänkt att få igång grejerna med brytarspets först. Eller finns det något brytarlösta att satsa på?
Jag tror tidigare ägare inte har lyckats indentifiera motor och fördelare för dom grejerna jag har ligger (brytarspets och brytarlösa system) verkar vara köpt för att passa orginalfördelare/motor då dessa inte passar i nuvarande fördelaren!

Late Bay -73

2 Senaste redigerad av VW Swing (2015-11-30 18:03:36)

tja du har två liters typ 4 motor ganska lik de tidigare typ 4 motorerna som satt i bay hydraliska lyftare andra avgaskanaler å lite andra små saker. en bra motor
jag skulle satsa på de brytar lösa systemet de passar den där motorn, frågan e ju bara om de funkar måntera dit brytar lösa fördelaren å kolla om de funkar
de e ju en vanlig boch fördelare de där själv brukar jag använda volvo B23 fördelar lock å rotor funkar för mig alle fall ICQ/ab
får du ingen gnista med de systemet så är troligen tändmodulen trasig leta en annan sån kan tas från volvo 240 åren 82-86 med samma anslutnig
eller golf/jetta samma årsmodeller med brytar löst boch system ICQ/ab
tänk på att vissa moduler måste jorda i chassit
lycka till

typ 1, Oval 57 Grönigen
typ 2, splitt 65 Stridisen 
typ 2, Bay 70 Brodeus
typ 2  Bay 67 pickup
typ 2  Bay 68 pickup
typ2   Bay 70 Pickup

3

Tusen tack för hjälpen.
Nu har jag lite att gå på!