Nu har min förnuftiga hjärnhalva talat och blivit hörd av den känslofyllda drömmande delen av apparaturen.
Mitt ovalprojekt ska säljas för att ordna upp intresset och göra garaget fullfjädrat(?!
) franskt. Tyskarna kommer ni framöver få ha för er själva.
Var under en hel sommar på jakt efter ägaren till denna bubbla och tjatade mig till att få köpa den. Jag hade fastnat för patinan, och ett mål hade byggts upp i fantasin. En rå oval med patina, utan lyx som stoppning, ljuddämpning fönstrar etc, en hel del attityd och en rivig motor var receptet.
Men fortfarande har inget hänt under alla dessa år. Fokuset hålls ständigt på cittrorna.
Det är bättre att någon annan får ta vid och knåpa ihop sitt eget recept.
Papper och kaross är 56:a som ser bra ut i rostsynpunkt. Tunn plåt i bagagerummet precis framför rutan som borde åtgärdas.
Lagning i hörnen bakom soffan ser ni på bild.
Chassiet är en 68:a med irs låda, och det ligger två motorer i bilen. En som jag tror är originalet och ett AD-block, precis vad man vill ha att bygga på.
Instrumentpanelen är lite cal look moddad. Askkoppen och gallret är igensvetsat. Ventilationsrutornas ramar är bortplockade för att få i onepiece-rutor
En extra framdörr följer med, men någon har snott huvar.
Generator, förgasare, rätt baklysen och massa annat ligger i bilen.
En del jobb för att få körklar, men det beror väl på var man lägger ribban också.
Står på Gotland, men kan ev. hjälpa till med frakt till Nynäshamn eller Oskarshamn, och eventuellt vidare, beroende på vart och när.
Måste absolut inte sälja, skambud undanbedes.
Frågor kan besvaras via mail, här i tråden eller på PM. Fler bilder kan mailas.
P.Lynxell[snabel-a]hotmail.com