26

Isolerade lite i min buss i somras, blev bättre men inte bra så jag kommer klistra i mera vid framtida renovering.
Fast största boven för mig är nån hemmabyggd ljuddämpare som inte dämpar så mycket...  Default/hmm

http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 0&p=18  inlägg 432

27

Min dh är isolerad & ljudämpad i hela kupen även tak & hjulhus, blev otrolig skillnad så i somras fick frugans buss genomgå
samma behandling vilket gjorde en väldig skillnad kunde vi konstatera har gjort samma resa innan men nu kunde vi prata
betydligt lättare me barnen på semesterns 250mil.... har ganska tjock matta i väggar & tak .. Så ös på ICQ/ab

MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
   http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894

28

kee skrev:
attarpan skrev:

Jag har satt vw orginals ljuddämpningsmatta lite överallt även i taket och den har inte släppt denna sommaren i alla fall:)

Original från vilken bil och av vilken typ var den mattan?

Hmm bra fråga vi använder den på jobbet till alla bilar, kan kolla upp orginalnumret om de e intressant:) den är mjuk så då är de väll bitumen?!

29 Senaste redigerad av leguanen (2015-11-20 20:43:00)

Sitter o klarar i de här banorna jag med. Har slängt ut den hemma gjorda "camping" inredningen o satt dit två original soffor. Bussen är ju som en stor jävla resonanslåda nu. Har tänkt dämpa allt förutom taket. Sitter o kollar på brls sida. Schyssta summor de blir då. Dom rekommenderar att man kör silent coat vibrodamping och sen ett lager med sound absorber.

http://www.brl.se/sv/varumarken/silent- … cgod0IEMFA

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

30

Silent Coat 2mm tjock sälja dom för 1.600kr och det är för 8m2.Sedan kan man ju ta frigolit för värme isolering.

T2b taigagrön ´77

31

Beskrivning från deras hemsida!

Silent Coat Vibrodamping är det självklara valet för dig som vill ge dina högtalare bästa förutsättningar att leva upp till dina förväntningar.
Låt dig och din bil få vad ni förtjänar. Tillsammans med Silent Coat Vibrodamping får du mer musik, mer bas och en mycket behagligare åktur.

Självhäftande och lättapplicerad
    Ger stadga
    Minskar vibrationer
    2mm tjock

Vibrodamping är ett högkvalitativt dämpmaterial eftersom tekniken bygger på ett laminerat system bestående av aluminiumfolie och självhäftande polymer i ett kompakt lager som jobbar för att reducera panelresonans samt absorbera strukturellavibrationer och konvertera de till termisk energi.

Materialet används främst för att dämpa vibrationer i tak, golv, dörrar och framförallt bagageutrymmet genom att materialet suger upp ljud och vibrationer som finns i bilen. Materialet kan appliceras i stort sett vart som helst.

Det flexibla och lätthanterade materialet gör det enkelt att applicera och anpassa efter bland annat profilerade paneler.

Få ut mesta möjliga av din anläggning genom att minska trafikbuller och ta bort skrammel från olika karossdelar som förvränger ljudet.

Används med fördel i kombination med Silent Coat Sound Absorber och Silent Coat Noise Isolator för att uppnå det bästa resultatet.

Ett SPL-PACK innehåller 80 stycken ark. Varje ark är 390 X 250mm.
20 ark räcker gott och väl till 2 dörrsidor.
Vikt: 28kg

T2b taigagrön ´77

32

Jag har köpt och påbörjat monteringen av detta.
Riktigt lättjobbat

33

Hur mycket av bussen har du tänkt köra?

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

34

Jag har tänkt att ta hela taket, alla sidor samt golvet fram och över motorn plus torpedväggen.