Söker efter en bild som underlättar återmonteringen av drivaxlarna på lådan (typ1-tvåledat sjuttiotal). Jag kommer inte ihåg i vilken ordning allt ska sitta, så utskrivbar hjälp att ha till hands i garaget vore tacknämligt. Jag har sökt lite men inte hittat något användbart.
1 2015-11-13 12:13:20 Senaste redigerad av kee (2015-11-13 12:13:57)
är det pendel axelen ?
Sådana saker ligger under bakaxelen
En länk som kanske hjälper dig
http://vwfiv.se/Repbok/8-Bakaxeln.pdf
Om det är irs så är det bara att skruva ihop
/// M
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Förstår inte häller riktigt vad du behöver det är inte denna då 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
jag blir lite osäker på vad du menar . . . "drivaxlarna på lådan (typ1-tvåledat sjuttiotal)"
tvåledat kanske är nyckelordet.
menar du drivaxlar med två drivknutar, en i varje ände = dubbelledad bakvagn = IRS
eller har du pendelaxel, dvs en led på varje sida direkt intill växellådan = tvåledad???
"Vi måste ha 100% tydlighet!", sa Bill.
"Tydlighet är ordet!", sa Bull.

it would burn off both of your ears . . . "
Tvåledat är tvåledat och fyrledat är fyrledat. Man ska väl kunna klara sig med bara svenska termer på ett svenskt forum?
Ni blir nog förvirrade av att det i sverige inte var så vanligt med tvåledade bakvagnar på sjuttiotalet. Det var väl bara 1300(S) och standard som hade det och här i sverige var väl superbubblorna nästan helt dominerande?
Jag misstänkte att denna skiss förmodligen skulle finnas i den gamla svenska boken (PPRs bild). Den har jag ju redan (men inte här), men jag kanske även printar dessa bilder för att vara på den säkra sidan. Det lustiga är att den enda detalj jag minns klart, var låsringen och den ser jag inte på den bilden. Sitter låsringen jag tänker på inne i växellådan tro? Finns de bilderna i samma bok? Isf har jag dem troligtvis redan.
Tack för hjälpen
Segerringen sitter i diffen
Först monterar man dit stora diffdrevet sen dit med glidbrickorna (fuklonplattorna) in med drivaxel sen dit medden tjocka schims brickan (finns från 2,8 - 4,0mm)till sist segerringen (låsring )
/// M
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
jag var förvirrad långt innan sjuttiotalet . . . 
it would burn off both of your ears . . . "