69 eller 74mm, t1.
Det minsta jag har är 78 mm
Pris? Hur mycket får man shimsa för en sån på en 1641?
Teoretiskt halva skillnaden, dvs 4,5 mm. Är inte 100 på att stakarna går fritt mot kolvarna med så litet borr. Personligen hade jag hellre gått upp i borr än ökat slaget.
Ali G
Ja, men jag har redan ny cylindersats och ny-arborrat block som inte är upptaget och är inte miljonär, så jag nöjer mig med en varvtålig vev.. får väl bli en ny 69mm antar jag.
Finns säkert någon annan som vet säkert om det funkar.
Om du har ont om pengar är det bättre att använda originalveven. Lägg pengar på toppar, kam och förgasare. Det är det som ger effekt.
Ali G
Jo, men om jag börjar med en bra botten så kan jag jobba mig uppåt
har nya gasare, nya 1-1:25 vippor, hårda fjärdrar och portat toppar så mycket jag vågar efter mickes guide och ska 3 vinkla, kam är inte bestämt än.
Veven jag har i bruksmotorn hade lite ovala hål för stiften så den får sitta kvar i den motorn.. så då känns det bäst att köpa motvikt så man kan varva lite mer än normalt.
Har varvat 8500rpm med orginalvev i 1641 turbo i raceghian. Den krokna efter ett tag men berodde nog mest på att jag en gång åkte 10s på fullt varv, kopplingsslir...
I bruksbubblan så har jag 1914 turbo med orginalvev. Varvstopp på 6500rpm. Har kört i två sommrar, iof inte skruvat isär för inspektion ännu.