Hej Finns det någon som har tipps eller vet någon som har konverterat en fyrkantsbuss med Subaru motor?
Det går att söka på forumet
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=32098
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab
Ingen buss, men en bra inspirationsvideo! En grym konvertering med 10x så mycket kraft som originalbilen
https://www.youtube.com/watch?v=hpb2Him9CUo
✔ [o"☮"o] Adventurewagen -76'
"Satfläsk!"
Ingen buss, men en bra inspirationsvideo! En grym konvertering med 10x så mycket kraft som originalbilen
![]()
Gillar egentligen inte det där med fusk
Men den här filmen var grym!! Vilket resultat och sen hade de mer att ge
Om man nu kan strunta i vad det kostar så... 
Juvas skrev:Ingen buss, men en bra inspirationsvideo! En grym konvertering med 10x så mycket kraft som originalbilen
![]()
Gillar egentligen inte det där med fusk
![]()
Men den här filmen var grym!! Vilket resultat och sen hade de mer att ge
![]()
![]()
Om man nu kan strunta i vad det kostar så...
Håller helt med! Ja precis 
✔ [o"☮"o] Adventurewagen -76'
"Satfläsk!"
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=32098
Jag har konverterat en fyrkants "buss" är det nåt speciellt du undrar?
Hej
Ja jag undrar viken Subaru motor man skall satsa på? Vill helst ha en 2,5 liters bensin sugmotor.
Är det några speciella årmodeller som man skall leta efter?
Hur svårt är det att få ihop Styrsystemet med övriga bilens system?
Många frågor??
Här har du galet mycket info om konventering med vw låda. http://www.rjes.com/
vill du köra hela "linan" ut så har du växellådskitt här som gör så subarus låda går åt rätt håll. http://www.subarugears.com/
Fixa kabelhärvan finns det massor av olika gubbar som tar sig an dom. Boxer-klang.de håller på o fixar min kabelhärva just nu.
Viktigast o veta är att det inte är gjort över en natt!! 
Pickup från -67
9 2015-11-18 18:32:59 Senaste redigerad av michaelth (2015-11-18 18:34:52)
Och förutom tiden det tar med flertalet olika problemlösningar... Så är det inte direkt billigt.. Men det finns ju en hel del olika storlekar på maskiner.. Bästa är oftas att handla en komplett körbar donator då har man många grejer påköpet och kan säkert veta att masinen fungerar som önskat.
Om du skall registrera bilen som Sfro besiktigat "ombyggtfordon" är kravet att man byter ut hela driclinan dvs motor och låda. Mao en subaru låda som man byggt om för motsatt rotation elsystemet.. Antingen subarus som ju är ett bra fungerande system eller ett nytt som då behöver anpassas/"mappas för motorns specifikationer/bränsle osv.. Vilket inte direkt är billigt.
Min gammelbus Bay -73 får en gammal 2.2 liters maskin.. Fast skulle vilja ha en 3liters maskin...
Både Rusty och en arbetkamrat skall ha 2liters turbomaskiner i sina splittbussar.
Turbo maskiner e ql men ger fler grejer som skall fixas intercooler mer avanserat avgas system..osv..
Mer värme....
Men...inget är omöjligt med mycket tid och pengar.. 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Jag har en H6a till salu.
3.0 liters boxersexa.
Den mest ultimata motorn enligt mig är helt klart 2.5 singlecam motorn dvs ej25 SOCH, satt i några outbacks och foresters upp till 2001/2002 har jag sett folk ta från. Köpa hel bil är bäst, då kan du plocka med allt som behövs gällande el.
Elhärvan finns en del personer som gör, har en kille i UK som ska fixa mitt.
EJ25 sohc Har 165hp
EJ22 kommer efter ej25 enligt mitt tycke,136hp och båda är lättmekade och små i storlek. Perfekt val
Turbo har jag oxå, till min bubbla men är nog sämsta valet om man inte vill busa mest av tiden 
