Martin var först på plats
Nämen,, man får Gratulera, kommer snart förbi på studiebesök
Gör det! 
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Barndoor pickup -53 ''Smooth Gate''
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 … 21 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Martin var först på plats
Nämen,, man får Gratulera, kommer snart förbi på studiebesök
Gör det! 
Den här tråden hade jag missat helt. Stort grattis till kärran!! Riktigt härlig bil.
Måste komma förbi nån dag och kolla in din bilpark, börjar bli riktigt bra samling
Hellberg, du får väl ordna en grillkväll för oss alla här i krokarna 
Så kan vi ta en titt samtidigt!
Dåså, slet en hel vecka och åkte runt i halva Sverige för att få bilen att rulla. Åkte bl.a till Bengt för att sno en motor

Satan vad snabbt det gick, var hemma hos Bengt i max 15 minuter, tog ur motorn på 4
Färdig
Fick fixa motor, fixa tändningen, byta startmotor och justera koppling och sen gick det att göra en provtur på någon meter! Ska lägga upp en film på det sen!
Hade inte tänkt släpa med den till Tierp men det slutade med att jag fick göra det iallafall..
Påväg! Stannade till och mötte upp vwfan i Uppsala 
På campet
Utställningen
Nästa år behöver jag förhoppningsvis inte traila dit den
men det var skoj att åka runt på området!
Bra jobbat! 
Det gjorde vi jävligt bra! Väl i Tierp var det värt alla svordomar, skadade fingrar och alla milen för jädrar vad kul det var att puttra runt området i den! 
Ohja!
Tja på min surfplatta ser pickuppen sektionerad och superlång ut.... 
Tja på min surfplatta ser pickuppen sektionerad och superlång ut....
konstigt, borde nästan vara din platta det blir fel format på isåfall
har testat på allt jag har och blir inte så för mig 
Hmm kollade på datorn så blev det bra.. kollade igen på surfplattan utdragen bild.. valde helskärm, så blev det rätt... konstigt...
fast visst skulle du kunna hållt mobilen liggande.. 
vart det några problem med körbarheten, med magnet tändningen???
Det var inte jag som filmade så skyller på det, jag körde ju
Det gick fint att köra, svårt att känna vart växlarna var riktigt och lite ovan med osynkad låda
Körde runt lite på tomgång bara så märkte ingen skillnad på magneten, är inne på att skaffa en bilkonverterad magnet.. Det kostar så mycket bara 
Sparkar väll igång projektet lite mjukt, fick någon timme över idag och hade energi så gjorde lite iallafall!
HBC bytt, schysst ATE burk som satt på den gamla!
Svetsade dom förstärkningsstolpen från AutoCraft som är fel som vanligt... Gjorde det lätt för mig men det duger!

På G iallafall!
Snyggt!!!
Tack!

orkade inte svetsa klart det, får göra det nästa vecka 
Vet att det är lite tyst... Har svetsat klart tröskeln iallafall och dragit nya bromsrör och monterat nya slangar. Lite plåtar till hytten kvar, sedan allt mekaniskt och elektriskt samt montering av delar!
Köpte för ett tag sedan en 30 hästare av Franke. Idag så blev det att jobba lite på den. Andy818 och jag monterade på mitt Okrasa kit, blev riktigt nöjd! Saknas bara avgassystem och plåten fram och bak nu
har inte bestämt mig för vad jag ska ha för ljuddämpare, originalet lär väll strypa motorn en del?

Plåtarna får man modda lite för att för att få dit insugen!
Det var bra tight att få till det men det gick!
Done! 
Dragning av topplocket skedde i ordningen på bilden med 1kpm.
Sedan drog jag allting i ett andra steg 3,5kpm i följande ordning: 1 - 5 - 2 - 6 - 4 - 8 - 3 - 7. Sedan drog vi dit vipparmsbryggorna stegvis till 3,8 kpm.
Har även hunnit med att svetsa dit fästet till podden och sedan en plåtbit bakom hytten, sedan tog gasen slut...

Snyggt!
Roligt att se att jobbet fortsätter med denna
Det är något speciellt med 30 Hp med okrasa kit 
Blir väldigt bra de här och motorn ser riktigt snygg ut!
Hade turen att hitta en hel rulle gamla koppar bränslerör. Tycker de gör stor skillnad i utseende på en motor om man vill ha org eller lite mer industri look. Enligt mitt tycke åtminstone. 
Tack ska ni ha!
Grymt nöjd, som konst att titta på motorn
Blir väldigt bra de här och motorn ser riktigt snygg ut!
Hade turen att hitta en hel rulle gamla koppar bränslerör. Tycker de gör stor skillnad i utseende på en motor om man vill ha org eller lite mer industri look. Enligt mitt tycke åtminstone.
Helt klart! Gummislangar är inte speciellt snyggt..
Blir ju bra det där Jesper !
Om du skickar mig ett mail med ansökning så finns möjlighet att låna de obligatoriska skyltarna.![]()

Fortsatte lite idag
podden sitter på sin plats
Sedan så gav vi oss på bensintanken. Första gången jag använder POR15 så vi får se hur slutresultatet blir! Använder alltså POR15 tank sealing kit som jag köpte för något år sedan..
Bensintanken som var helt brun inuti behandlades först med ''Marine clean'', hällde i hela flaskan och sedan lika mycket vatten (1:1) och sen skakade vi runt hela tanken i 20 minuter..
Resultatet blev detta! Man ser inte så bra men det blev extremt mycket bättre... 
Efter det så sköljde vi tanken 5 gånger och sen hällde vi i ''Prep & Ready'' som alltså tar bort rost och förbereder plåten för ''färgen'' och så skakade vi runt det i 20 minuter till
Efter det så fick tanken torkas men hjälp av en värmepistol. Tanken måste alltså vara helt snustorr inuti och gärna varm. Sedan hällde vi i själva ''färgen'' och skakade runt tanken igen.. Nu fick färgen rinna ut så gott det gick och just nu står den på torkning i 96 timmar..

Återstår att se om detta funkar som jag hoppas!
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 … 21 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Barndoor pickup -53 ''Smooth Gate''
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.