1 Senaste redigerad av Totoob (2016-03-22 10:27:07)

Hej, är ute efter en uppsättning Erco fälgar, helst 3,5" bubble fronts och 6" bak, men kan tänka mig liknande också, 5x205 bultmönster.

Om det är nån som sitter på en uppsättning och kan tänka sig att sälja så hör av er! Vet via omvägar att det finns en uppsättning guld anodiserade i Gävle som hade suttit som en smäck på min Granatröda -59 ICQ/ab

Mvh
Tobias

2

Upp, ingen som har en uppsättning Erco i wide 5 bultmönster?

3

Välkommen i gänget ICQ/ab . Jag letar också Default/hmm

4

Upp upp, vi är flera som letar tydligen! ICQ/ab Är det så dålig tillgång på dessa fälgar i Sverige alltså?

5

Totoob skrev:

Hej, är ute efter en uppsättning Erco fälgar, helst 3,5" bubble fronts och 6" bak, men kan tänka mig liknande också, 5x205 bultmönster.

Om det är nån som sitter på en uppsättning och kan tänka sig att sälja så hör av er! Vet via omvägar att det finns en uppsättning guld anodiserade i Gävle som hade suttit som en smäck på min Granatröda -59 ICQ/ab

Mvh
Tobias

Hä-hä!

Volkmasters Sweden
East Hill Welding
Peace Performance
Nygrens Mekaniska
CSP
JP Motorsport

6

Jag hittade en gammal custom- speed katalog från -95. Iden fanns det "centerline" style fälgar att handla. Konstigt att det inte finns någon idag som säljer liknande fälgar. För det finns kopior på det mesta gällande fälgar idag.

7

Centerline kopior tror jag Empi gör nya fortfarande, men jag är inget fan av de nitade fälgarna, Erco eller Bogart är bra mycket snyggare i mina ögon ialla fall. De finns nya på piersideparst.net, men med frakt och moms så blir det ca 16tusen med dagens dollarpris, och sen M&H däck på det så är man uppe i närmare 20-23tusen.....  lite utanför min budget tyvärr.

8

Update: Enbart 6" bakfälgar sökes nu, har köpt ett par bubble fronts från USA...

Hör av er med vad ni har! ICQ/ab

9

Upp upp! Söker fortfarande 6" bakfälgar.

10

Antingen tar du kontakt med CMS som gör ERCO-fälgar och 6" bak har inte erco patent på. Däremot så har han ensamrätt till fronrunners bubblefront så dom kan man bara köpa genom honom. Cms är inte lätta att köpa ifrån då dom oftast säljer till återförsäljare. Förra oktober försökte jag köpa ercos från Pierside Parts men dom hadde inget på hyllan så jag ringde till Eric Ballard och åkte ut till hans verkstad på torsdagen ( den enda dagen han är där i Riverside). Vi gick igenom hans förråd och fick ihop framfälgar 3,5tum och 6" bakfälgar som borrades för 14mm pinnskruv och skickades hem till svedala med min corvairpickup. Jag har kontakter i LA som kan fixa fälgar men den tunna varianten 0,125 " är inte lämpliga att skicka med post. Dom måste gå i container. Jag tvivlar på att det finns folk som säljer sina bakfälgar med tanke på hur svårt det är att få hem nya.

11

Tillägas kan att idag kostar ett helt set utan däck ca: 13000.

12

Hej, ja jag har kontaktat CMS, väntar på svar om pris inklusive frakt, men de är inte jättesnabba på att svara. Pierside har ju Erco, men de har generellt väldigt dyr frakt tycker jag, har handlat mycket där genom åren men frakten har ökat markant senaste två åren skulle jag säga.

Får se vad Walt på CMS säger, annars blir det väl pierside ändå till slut.

13

Pierside parts har sålts och har nya ägare. Greg som under flera år haft allvarlig cancer gick bort i dagarna. Vi får se vad det blir av Pierside. Walther på CMS vill helst ha ett fax och han är väldigt fötjust i cash. Det går att ordna köp via min kontakt till Erco direkt men då måste man ordna med containerfrakt.

14

Det var tråkigt att höra om Greg, har pratat med honom på mail flera gånger, väldigt hjälpsam och trevlig.

Det löser sig nog oavsett, antingen så får jag svar av CMS eller så dyker det förr eller senare upp ett par till salu, jag har som tur är inte bråttom, det är ju ändå vinter snart ICQ/ab