Tjolahopp...
Inte så mycket gjort på kärran annat än lite brandsläckare och snabbprepp inför helgens offroad-träff i Gröndal, Eskilstuna...
Alla gamla offroad-uvar höjde på ögonbrynen och man fick höra "FAN va frän! Sån har jag bara sett på YouTube!" och "Klart träffens mest uppmärksammade fordon!"... Folk stannade i skogen för att se "hur det gick" att köra offroad med en T3...
Ända tills man "råkade" hamna i ett gyttjehål och dränkte B21:an...
Blev itutad att det skulle vara ca 40cm djupt och fast botten! Efteråt sa han "Men det var det FÖRRA året!"

Det var slutet på egenkörning och början på ett helt galet äventyr...
Grabben fick dra upp mig med vinschen på sin Cherokee och sen blev det en sladdig och guppig bogsering genom terräng blandad av träd som stod på fel ställen, backar & sten... Där man normalt leker offroad med EN bil, fick grabben bogsera mig - så det var fart som gällde för att kunna passera en del hinder... Kan ju säga att styrningen tar inte HELT bra när man hänger efter en galen Cherokee i full fart...
Bogsering i oländig terräng! Tillfällig omläggning till vinschning för att komma över...
Så facit i hand blev närkontakt med sammanlagt 3 träd, 1 stubbe och 1 sten...
Resulterade i upptryckt tröskel på höger sida, intryckt kofångare fram - 2 gånger varav en var rejäl och ett skapligt skrap/intryck utefter högersidan!
Har inte haft så kul på länge...
Bogsering tillbaka till Västerås! Tur det inte är så långt till/från Gröndal, Eskilstuna...
Hahaha... Geggig B21:a... Undrar varför den inte vill funka? Kanske är arg på husse...

Så - när den kommit igång igen, ska s.k. vattensäkring av fordon ske!
C U...