26

Inget undertryck i tanken och jag har testat med alkylatbensin, men blivit avrådd från det. Det är 98-oktanig soppa med mineralolja i nu.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

27

kee skrev:

Någon får gärna titta på motorn personligen om denne kan och vill (Johan, Bosse). Jag bor i Årsta och kan med lätthet ta hem moppen och en skaplig verktygslåda på flaket på min transporter och svänga förbi, om det låter kul.  ICQ/ab

Ingen som är sugen på detta? Har man bara den rätta "sachs-känslan" så hoppar den nog igång snart. jag har för tillfället tappat alla motivation att meka på denna motor, kanske gör ett försök till våren.

28

Hej,

Om den startar lätt för att sen dö låter som ett bränsle problem som typ flödande förgasere, tätt filter eller fel munstycke=den går väldigt fett.
Har du ställbart? vrid in I botten och sedan ut 1/4 varv.
Ta bort filtret.
Prova med en annan fugge.
Ta bort ljuddämparen.
Byt tändstift även om det är tillsynes OK.

Jag är med I Tårtan Mopedoz och vi brukar ha moppefik nere I Västberga men just nu är vår lokal under renovering men håll utkik på vår hemsida så kanske du kan rulla ner och visa skrotet för ett glatt gäng som fixar det där....
https://tartanmopedoz.wordpress.com/

Annars om tidplanen är att få igång den till våren ska vi nog kunna klämma in en felsökning.

//JOhan

29

Jag har nog testat allt a det du listar, fast jag minns inte i vilken ordning jag kört olika svängar, åren går och minnena smetas ut...

Jag ser mycket fram emot att svänga förbi någon som kan hjälpa mig med denna motor en vacker vårdag framöver. Jag får lov att återkomma helt enkelt. ICQ/ab