Vi har problem med ett skjutfönster som läcker in vatten.
Det ser ut som att gummilisterna har krympt, är det någon som vet var man kan hitta nya?
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » T3 (T25), "fyrkantsbussar" » Gummilister till skjutfönster
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Vi har problem med ett skjutfönster som läcker in vatten.
Det ser ut som att gummilisterna har krympt, är det någon som vet var man kan hitta nya?
Justcampers där köpte jag mina sist, funka perfekt.
//Fredrik
Hej!
Detta är inte en vw list men se ut som en universal fönsterlist!
Ta kontakt med din lokal bilglass eller en husbil firma butik! Dom borde kunna fixa en ny list!
Mvh
Erwin
Limma/foga igen hålet om inte listen är sprucken på andra ställen.
Pu-lim/bilrutelim och lite såpvatten på fi gret för att få det jämt och snyggt.
Alternativt byta till en original list? den vanliga glaslisten borde passa?
Om du sätter ny list skär den längre än du tror dom krymper altid så sätter man i spänn blir det bra.. Vi brukar limma ihop ändarna innan montering med superlim. Som innan att fylla ut med ett kitt/lim brukar funka bra men troligen läcker det in någonannanstanns
oftast bäst att demontera.. Göra rent och sätta med ny list. När det läcker in är det ofta rost oxå.....
Kollade lite mer noggrant.. Det är listen som ligger mot glaset du tänker på...
ja sådana krymper.. Fråga din lokala glasmästare dom har ofta kataloger på olika lister... Finns en firma i örebro..som säljer bla lister. ?.kommer inte på namnet nu.. 
Kuntze har en massa kul!
Tack för svar.
Var nog lite otydlig innan, la till några pilar på bilden. Det är vid fönstret som det rinner in vatten.
Både för att listen blivit kortare och smalare.
Ska kolla med lokala glasmästare och husvagnsförsäljare. (Ibland kanske lösnngen är närmare och enklare än man tror)
http://agenturaffaren.nya-ebutik.se/gum … kraplister
Örebro argenturaffär tänkte jag på, kuntze har oxå en del men vad jag vetbkan inte privatpersoner handla där...
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » T3 (T25), "fyrkantsbussar" » Gummilister till skjutfönster
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.