En fråga om bland skruven bottnar utan att förgasaren reagerar vad kan vara fel då?
Kör dubbla gasare på den ena reagerar den men inte på den andra.
Har du synkat dem innan du börjar pilla på skruvarna?
Ali G
Jo do jag har synkat dom flera gånger och dom ser ut att vara synkade
Skit i lågfartsmunstycken?
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
ok får ta isär gasaren och kolla upp den
Ser nu och tror inte dom inte är synkade rätt. ska göra ett nytt försök sen återkommer jag här.
Sätt en 6mm slang i örat och en propp i det andra. Lyssna ner mot spjället och du hör ventiler stänga+ett väsande från luften som rusar in i toppen. Om du kan stämma en gitarr kan du synka två förgasare. Samma tonläge i bägge. Blandskruvarna funkar bara när du är på tomgångskretsen dvs spjället är så gott som stängt. Koppla bort länkaget och skruva så att bägge förgasarna är stängda. Lägg sedan an spjällskruven så att den öppnar spjället ungefär 3/4 varv.Justera länkaget så att när du sätter dit det spjällskruven står kvar i samma läge. Starta motorn och lyssna ner i bägge förgasarna så hör du om dom står lika. Är det olika tar du bort länkaget på ena sidan och justerar spjällskruven så att dom låter lika i 6mm röret som du har i örat. Ställ blandskruvarna lika ca:2varv ut. Skruva sedan in en i taget tills cylindern dör och skruva ut igen tills den startar upp +1/2 varv. Kolla alla halsar så att alla går på tomgång. Du kan känna på avgasrören om du är osäker på om den går på alla fyra. Här gäller det att vara snabb+ slicka på fingrarna innan du testar. Lycka till.
Wow tack för tipset det ska jag testa om jag klarar det, tror nämligen ena förgasaren står mer öppet, men ska ta mig en titt imorgon eller fredag
Wow tack för tipset det ska jag testa om jag klarar det, tror nämligen ena förgasaren står mer öppet, men ska ta mig en titt imorgon eller fredag
Ok du tror både att de är synkade och att den står mer öppet?
Det är ju rätt motsägelsefullt.
Ali G
10 2015-11-01 17:07:43 Senaste redigerad av malle03 (2015-11-01 17:10:10)
En fråga om munstycken
hur ser detta ut för en standard motor 1600
huvud. 150
tomgång 55
Luft 175
sen var det ett till som såg ut att gå till acc pumpen och det var 40 som jag kunde se
dubbla gasare
För mig känns det lite stort på några men vad säger ni?
Vad är det för förgasare du har?
Jag gissar weber IDF? 36-40-44?
Spontant känns bestyckningen stor, men storleken på halsringar är intressant innan du kan få ett svar.
Jag har kört både IDF 36 och 40 på nästan standard 1600 med bra resultat.
Då har jag kört med 28mm halsringar och 125-130 nånstans i huvud, ca 50 lågfart och luft kanske 190(det har jag inte lagt så mycket vikt vid)
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
Hej har empi epc 34 förgasare
Halsring vet inte, vet knappt hur jag kollar det tyvärr hade lös dom men glömde mäta eller tänkte inte ens på det 
Jo jag tror inte heller den ena står mer öppen än de andra synk klocka säger att dom står lika
Jag kommer med några dumma frågor
Är dom nya
Har du tagit isär och gjort rent innan montaget (ofta är det sådant)(ibland är det borrspån kvar)
Har du kollat om dom flödar över (mycket vanligt på empis nålventiler ) (kina skit)
Jag råder dig att ta isär dom tvätta sen blås rent
Om någon kanal är tät så funkar inte tomgångs skruven
Om nålventilen är otät så kommer det droppa soppa från röret i mitten (spridaren ) på tomgång
Har du kollat så inte insuget ligger mot kylpåten mot insidan
Använder du stålinsugs packningana mellan topp o insug Om så fixa nya i packninsmatrial (brukar suga tjuvluft där med stålpackningar)
/// M
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Tror jag fått till gaserna hade ner dom och rengjorde dom satan vad skit i nya gasare det trodde jag inte
Tror jag fått till gaserna hade ner dom och rengjorde dom satan vad skit i nya gasare det trodde jag inte
Troligvis har du någon skit kvar i en bränsle kanal tyvärr
Är ganska vanligt på EMPIs delar
Kör du med någon Btr
/// M
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Jag har en btr också får se annars får jag ta ner dom igen
men tyckte den gick bättre nu men ska ut och köra bilen på en stund då får jag se hur den går