1

Är det någon som har eller vet någon som har ett buggyprojekt att sälja?
En som behöver renoveras eller vad som
Allt av intresse.
Skulle sitta som en smäck om det inte var allt för långt ifrån Blekinge.

//Roger

2

Ingen som har nu innan allt ställs in för vintern?

3

http://www.blocket.se/kalmar/Buggy_ev_b … 15&w=3

På Blocket.se finns det idag 18 beach buggys, den i länken ovan finns i Kalmar.
Men det är en långbuggy (byggd på okortad platta), och säljaren vill ha 22kkr för den.
Om du har is i magen så vänta, kolla blocket dagligen, och du kan finna körklara lätta renoveringsobjekt för 10-15kkr. Billigast i december när man vill ha pengar till julens utgifter. I april börjar priserna att stiga igen.
Störst buggyutbud på blocket är det i augusti av någon anledning.
Många svenska buggy säljs till kontinenten, där man tycker det är billigt med en buggy till ett pris under 30kkr.... Vi uppskattar dem nog inte lika mycket här hemma.

Det finns billigare på blocket just nu också, men då får du åka en bra bit med trailer...

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

4 Senaste redigerad av H.Sundqvist (2015-10-15 20:53:34)

Här finns ett billigt objekt och projekt! Dock rätt långt bort då den är i Gävleborg.
http://www.blocket.se/vi/63273024.htm

5 Senaste redigerad av Björn J. (2015-10-15 21:44:58)

H.Sundqvist skrev:

Här finns ett billigt objekt och projekt! Dock rätt långt bort då den är i Gävleborg.
http://www.blocket.se/vi/63273024.htm

Hmmm....
Femtusen och då saknar den motor.... Det är några år sedan nu, men jag köpte en i närliggande kommun för 10kkr, som dessutom var nybesiktigad och därmed körklar.
Jag är övertygad om att du kan få tag i ett komplett objekt för omkring tiotusen och sedan lägga några lusentappar till under vintermånaderna för att få den körklar och besiktigad.
Se bara till att beach-buggyn är reggad som ombyggt fordon, om inte blir det dyrt och besvärligt med SFRO-besiktning och sådant.
Själv hade jag tänkt att köpa billigt och renovera för att sedan sälja i bästa Wheeler Dealer-stil, men buggyn är så jäkla rolig att köra och kostar ju nästan ingenting i försäkring eller skatt, så den behåller jag några år till!
Kolla även på sajten www.beachbuggy.se, där kan det emellanåt förekomma en och annan annons också.
Dessutom en massa tips ang. renovering etc.

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

6

Ja, 10 loppor betalar jag gärna för ett bra objekt.
Om det bara dök upp något ICQ/ac
Ingen som börjat snegla på att köpa julklappar ICQ/ab

7

Letar än. Inga julklappsköp? ICQ/ag

8

Kom ut en igår EM för 5500 som såg helt ok ut.. Borta idag.. Det källor att ha stenkoll på blocket. Alla andra kollar Facebook flera går om dagen själv är jag in och kollar bilar före -86 flera gånger om dagen.. Men jag har ju inte fb heller så det kanske är därför jag har tid med blocket;)

Porsche 911
Alfa romeo 159 sw
Vw lt31 lastbil -79
Ford transit husbil -76
Harley shovelhead - 80
Harley wl bobber -42. Mm.

9

Dök upp ett alldeles perfekt projekt i ystad för 4500:-. Helt ok sträcka för mig att köra. Den var borta på två timmar. Han ju inte ens andas i telefonen innan den var väck. Sjukt irriterande  ICQ/ac

10

Kanske va 4500 för den va i skåne den jag såg:)

Porsche 911
Alfa romeo 159 sw
Vw lt31 lastbil -79
Ford transit husbil -76
Harley shovelhead - 80
Harley wl bobber -42. Mm.

11

Hej jag har 2st som kan bli till salu för rätt peng.
1st delvis nerplockad och på börgad renovering.
1st fullt körbar lite fix med tändningen/förgasren sedan borde den gå att besikta.