Relät heter 311 906 061 och är samma för både bränslepump och styrbox. Sitter på samtliga 411/412 med D-Jetronic (och givetvis även på Typ 3 med D-Jet.)
Har
Strålkastarglas till 411 på Tradera om ngn är intresserad 
Har en huv till 412 liggande om nån är intresserad... vill helst inte kånka med den till nya huset, så om nån är intresserad kan den bytas bort mot ett flak öl eller nåt annat "bra att ha" som är mindre skrymmande. Hämtas på plats hos mig i Karlskoga
1302s -71
Typ 2 -74
412 le variant -73
Typ 3 variant -64
412 pickup -73
(Framhuv)
1302s -71
Typ 2 -74
412 le variant -73
Typ 3 variant -64
412 pickup -73
Någon som har en jävligt schysst eller helst ny 210mm lamell ?
/Juggas
412 -73 Race edition
412 -73 Streetcar edition
Jag har en fundering, jag har hittat en alfa Romeo giulietta till salu för billig peng,den har dubbla dellorto 40. Är det någon som vet om dom går att använda till typ 4,eller stöter man på problem då?
258 2015-10-29 08:36:16 Senaste redigerad av David, Luleå (2015-10-29 08:39:53)
Har för mig det sitter DRLA stående i Alfan. De funkar fint på Folkan. De måste ju bestyckas för motorn men det måste ju alla förgasare som kan skruvas på ändå göras.
Gasare som suttit i en Daily driver kan vara mer slitna en de som enbart suttit i entusiastbilar, kolla spjällaxlarna. Sen måste du ju komplettera med insug, länkage filter för att det ska funka. Om jag inte tänker fel har ju Alfan schoke på dem. Vill du använda den får du dra en Vire. Men i ärlighetens namn, vem behöver den
? Min bubbla med drla 45or startade i -20 och med några pump på gasen i början så gick den sen.
Det luriga är ju om du ska ha in dem under huven på en variant. Låga typ 4 insug är inte lättast att hitta.
Btw. är det en sådan här du hittat?

Tänk va dom kan hitta på....pålurad å de grövsta
Men men...vad gör man inte för att rädda något från folkracedöden?? 
50 Barndoor Skåp (delägare) -51 Barndoor Kombi -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet
Reta en miljöpartist - Rädda en VW 
Återvinning. 
Tack David för utförliga svar,jo den ser ut som den på bilden, har klurat på de där med motor luckan,ja skrotade en sån där för ett par år sedan å tog reda på luckan,har tänkt bygga om den ,höja den bara. Ska åka å kika på den i helgen få vi se va de E för nått
[URL=http://s1193.photobucket.com/user/lilljugga/media/Mobile%20Uploads
Jaha, då är man alfa ägare då. Fuggarna verkar fräsch bilen hade gått under 10000 mil., men
Hej,
Passar på att lägga in en fråga här: jag har lyckats hitta dn 411 LE från 1970.
Två dörrar, 4strålkastare.
Skicket verkar hyfsat har ej kollat under, ser komplett ut, motor okänt skick.
Är det något att spara på?
Är någon här intresserad? Finns även en till dock i sämre skick...
T1 13 fönster -67 vit/röd
T2 Kleinbus -70 grå
T3 panel -90 vit
T3 Syncro -88 blå
Beachbuggy -69 röd
Självklart värt att spara!! Typ4 är helt klart bästa VW,n..
1302s -71
Typ 2 -74
412 le variant -73
Typ 3 variant -64
412 pickup -73
Är de någon som har en låsmekanism till övers?
Har sena typ 3or samma slags mekanism?
Det gäller lås/öppningsmekanismen
Till en typ4 69a
Det gäller lås/öppningsmekanismen
Till en typ4 69a
Tror det är en speciell Typ4 del detta...ser ut så i VW-katalogen...hela mekanismen inkl wire verkar vara en del..
Hoppas å tror du hittar nån beggad!
Lars S
914 -72
412 -73
En komplett sån här är det nog du behöver Rikard.
Finns en NOS på theSamba:
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ … id=1572508
Lars S
914 -72
412 -73
Tack Lars!
Allas vår typ4 support 
En komplett sån här är det nog du behöver Rikard.
Finns en NOS på theSamba:
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ … id=1572508Lars S
Den ser ut att passa Karmann-Ghia, inte 411/412
Finns det ngn varvräknare som kan ersätta klockan i 412:an? Nån som har tips på lämpligt objekt för tranplantation av taklucka, mottages tacksamt 
Finns det ngn varvräknare som kan ersätta klockan i 412:an?

Tacho Thomas i Tyskland kan nog göra en.

