Pickisen stod i nån by kring Åsarna / Rätan vill jag minnas när Johan i Ramsjö köpte den.
Fint jobb du gör iaf, jag var erbjuden och sugen själv på den när den skulle säljas.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » bay pickis -68
Sidor Föregående 1 2 3 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Pickisen stod i nån by kring Åsarna / Rätan vill jag minnas när Johan i Ramsjö köpte den.
Fint jobb du gör iaf, jag var erbjuden och sugen själv på den när den skulle säljas.
Johan sa till mig att han hittat den vid ett sågverk om ja inte minns fel.
På skylten som ofta finns I gamla bilar står det att den hör hemma på vikarbodarnas snickerifabrik i östavall , kan väll stämma att det är där den härstammar sen typ nyköpt.
för ägaren före johan köpte / fick bilen skriven på sig april -90 och han e skriven i ånge rätt nära östavall.
Men han har väll alldrig kört den för den har varit avställd och obesiktigad sedan han fick den skriven på sig , m.a.o kanske den har left hela sitt liv där på fabriken
för övrigt finns fabriken kvar Kanske ska maila o kolla om dom har nån gammal bild på den 
Mvh / richard
Snyggt jobbat 
dåligt med uppdateringar här
men rosten i skattkistan och under tanken fixad 
så nu ligger han på sida igen och dom sista balkarna har lockats så nu e det dom två tvärbalkarna kvar samt värmeröret och ett nytt rör till kopplingsvajern.
har även börjat plocka ihop framvagnen
så nu står de sista balkarna på tur så e det färdigsvetsat sedan, då blir det bromsrörs dragnin målning m.m 
Bra jobbat... snart i mål ! 

Jobba jobba.. snart körbar 
Tack för hejjar ropen behövs ibland när man tycker det går segt
hoppas få ut den isommar iallafall bara motorn startar o går sedan så.
Härligt !
tackar jo känns bra inga nya bilde dock men gjorde klart det sista undertill igår så nu ska han ner på hjul igen till helgen hoppas jag 
Blir lite nyfiken på dina spindelleder / har du vänt dom?
nä köpte ett kitt av en kille här på forumet som vart tvungen att sälja sin bil innan han han montera det.
men ja dom är berarbetade och vända leder.
det kommer från T2D i england
Då är ja med, tyckte det såg annorlunda ut. hehe
Smidigt
äntligen nere på hjul igen men inga bilder håller på och lufta upp bromsarna och är dax för lite frundfärg på sparklådorna innan spackiling och så 
men måste besiktiga bubblan me så man kan ut och åka så får försöka ta tag i den med
har blivit dåligt med update här men men så är det ibland hållit på med tomten hemma en del och bubblan besiktigad m.m men pappa har små pysslat lite med bay:en o ja med för den delen när jag haft tid.
mkt har blivit gjort i alla fall
står på hjul och är startad i alla fall dock inte kört nått med den.
lite bilder
på hjul innan han åkte upp på bockar igen för grundning spackling och färg.
rejält hopp igen men glömde fota.
bättringsmålad uppe på bockar inför hjulbyte och lite montering av stänklappar m.m

nere på hjul igen med rätt fälgar m.m 

pysslade med lite stereo igår måste man ju ha i bilen blev nice och diskret
kul med det där skärbordet brorsan byggde skar ut dessa snygga paneler o sätta högtalarna i i 2mm plåt
lite småfix kvar och tvätta och polera sen e det nog bara o prova på en besiktning den första sedan 1990 
lite delar ja söker.
torkararm bay -68
en ratt.
nån som har att sälja?
update följer 
har varit dåligt med uppdate här datorn min säcka o har inte prioriterat en ny än.
men nu har man njutit av pickisen en halv sommar
o säsongen e väll typ slut 
här kommer lite bilder på den i färdigt utförande när den precis klarat första besiktningen sedan -90 
nu är hösten här vi får se vad vintern har o bjuda på i utrustningsväg till pickisen kanske ett litet takräcke el nått annat kul
Den som var i Norrtälje va? riktigt trevlig vagn 
Gissar att alla inklusive mig vill ha en bay-pickis efter att ha sett den här 
Tack tack
Jo det stämmer va till norrtälje med den och gubbens jätte gröna bubbla
Grattis till en härlig pickis, skönt också att se en snygg sänkt bay som faktiskt kan ta sig över ett farthinder eller två...
/foppa
tackar
jo den tar sig över guppen utan problem e fränt med toksängt men rätt opraktiskt
Sidor Föregående 1 2 3 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » bay pickis -68
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.