Hej!
Nu har vi bestämt oss för att vi inte kommer att hinna med denna buss längre. Den gröna på hemsidan. Mina bilder är för stora för att tankas upp här och jag kan f.n. inte ändra dem.
Första ägare var Handelsbanken som använde den som kontorsbuss till 1979 och då servades den enl. alla scheman tills den hade gått 9500 mil.
Sedan köptes den av en tekniker vid flyget som hade den i 20 år. De sista åren kördes den reggad med med B18. Avställd sedan 1999 och torrt förvarad sedan dess.
Under hans ägo rostbehandlades den med spillolja och vi har snabbt tvättat av denna massa som var upp till 5 cm tjock på sina ställen. Dessförinnan hade den dock fått ett antal lagningar som inte alltid är så som man vill ha dem idag. Förutom några småhål Totalt max 10-15 stycken) skulle jag byta ett par utriggare.
Som man kan se på de 100 bilderna på länken handlar det om en -relativt- rostfri buss.
Den är illa omlackad på åttiotalet. De röda fläckarna är blymönja som ströks på innan den ställdes av.
Innan den kan tas i bruk igen krävs en motor, bromsjobb och en del rengöring. Skjutdörren stänger inte ordentligt heller.
Motorbalk finns
Foreign buyers: Complete description on the homepage. Check the green bus, I can´t upload at the moment.
Asking price is 25000 SEK but we will take any offer near that. We will wait until 31 of oct. for highest bids.
Location Uppsala/Sweden
ph +46 705 12 23 52
http://aktuella.peterscars.se/#!home
t
. jag behöver ej motor å låda. bra va å det är lättare än du tror att sälja andras grejer.
KOM IGEN NU......