1

Funderar på hur jag ska göra med Elmer, byta motor och låda är klart ! blir ett lågvarvigt vrid monster, och då vill jag ha en rejäl utväxling i lådan.
men jag ser att de finns att köpa färdiga busslådor med 3.44 R/P och 0,82 på fyran, som är byggda för att köra med reduktionsnav och ändå ha motorvägs fart.
nån som provat ?

Skulle vara kul o kunna köra relativt snabbt på landsvägen i normalhöjd oxå ?

Hur mkt skiljer det i stabilitet på en sänkt vs org hög buss ? blir de stadigare på vägen om man
gör en klassisk flippa spindlar fram och frankesvärd bak ? och hur troligt är det man slår sönder styrsnäckan om man inte höjer upp den i ramen med flippade spindlar ?

Om det finns någon här som tar på sig o flippa spindlar ICQ/ad hojta till ! har ett extra par -64 som skall flippas / renoveras.
alternativt om det finns nån bra beskrivning på vad man behöver göra nånstans :=) för o flippa dem själv .....

//Magnus

VW HusBuss -64 | VW Buggy -67 | VW 2176cc Oval -56

2

JockeB flippar spindlar. Hyvens kille

Baken sitter där bak ända tills man tar av sig för då kommer den fram ;-)
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.

3

jag har flippade spindlar och justersatser. snäckan har typ aldrig vart i kontakt med mark

a rainy day in the bus is better than a good day in the office
63 splitbuss 74 bay/porsche dh

4

larsson skrev:

jag har flippade spindlar och justersatser. snäckan har typ aldrig vart i kontakt med mark

Kan du inte slänga upp en bild på hur det blir med justering och flippade spindlar. Vilken höjd man hamnar på. 
Ursäkta trådkapning...

5

Kolla denna.

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=217649

6

58ghia skrev:
larsson skrev:

Kan du inte slänga upp en bild på hur det blir med justering och flippade spindlar. Vilken höjd man hamnar på. 
Ursäkta trådkapning...

Min buss är oxå sänkt med justering och flippade spindlar.
Man kan åka alltifrån nästan orghöjd till att nästan lägga framvagnen på backen ICQ/ab
Här är en bild på min i(enl mig) trevlig åkhöjd. Jag körde lite lägre förut, men då skrapade styrsnäckan i på höga fartgupp.

http://i1252.photobucket.com/albums/hh574/lasslo1/Mobile%20Uploads/image_zpsm6dnzqf1.jpg

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"