Funderar på hur jag ska göra med Elmer, byta motor och låda är klart ! blir ett lågvarvigt vrid monster, och då vill jag ha en rejäl utväxling i lådan.
men jag ser att de finns att köpa färdiga busslådor med 3.44 R/P och 0,82 på fyran, som är byggda för att köra med reduktionsnav och ändå ha motorvägs fart.
nån som provat ?
Skulle vara kul o kunna köra relativt snabbt på landsvägen i normalhöjd oxå ?
Hur mkt skiljer det i stabilitet på en sänkt vs org hög buss ? blir de stadigare på vägen om man
gör en klassisk flippa spindlar fram och frankesvärd bak ? och hur troligt är det man slår sönder styrsnäckan om man inte höjer upp den i ramen med flippade spindlar ?
Om det finns någon här som tar på sig o flippa spindlar
hojta till ! har ett extra par -64 som skall flippas / renoveras.
alternativt om det finns nån bra beskrivning på vad man behöver göra nånstans :=) för o flippa dem själv .....
//Magnus


