Hallo
Hur går man tillväga med broms koppling och gasvajerrör vid kortning av plattan?
Ska kortas 27 cm.
Tar man upp inunder efter man kortat för att få ihop dem igen
Nån borde väl gjort detta förut
//Jan
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Kortning VW 1300 platta.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hallo
Hur går man tillväga med broms koppling och gasvajerrör vid kortning av plattan?
Ska kortas 27 cm.
Tar man upp inunder efter man kortat för att få ihop dem igen
Nån borde väl gjort detta förut
//Jan
Det var länge sen jag gjorde det.
Men vi kapade plattan med alla rör rakt av.
Sen kortades den27cm med alla rör, efter det så letade jag reda på rör stumpar som passad utanpå koppling och gaswire,
Och punktade fas stumpen på ena sidans rör.
Så när plattorna sattes ihop så stacks rören i styrningen.
Lättare att göra än att förklara.. :-)
När jag kortade min platta så lossde jag rören bak där dom kommer ut.. Obs notera hur långt kopplings och gasröret sticker ut.. Sedan drog jag ihop halvorna me spännband. Kryssmätte tills allt verkade jämnt och svetde ihop.. Sedan svetsade jag försiktigt fast rören i bakkant igen och kapade av överskottet..en annan platta har jag skarvat rören underifrån med påstuckna rörhylor.. Hade borrat bort botten så jag hade 2skarvar i bottenbiten mao inte där tunneln skarvas..
Wheels gjorde en bildserie i ett reportage när dom byggde en speedster för många år sedan. Fanns en hel del nyttigt om just detta. Skulle inte förvåna mig om inte detta finns på nätet. annars har jag det i någon pärm, någonstans. Precis flyttat 
kollade lite snabbt 93 var det tydligen. Kolla om inte biblioteket i din stad har tidningen kvar. Möjligheten finns.
Ok. Tackar. Vore intressant om någon som har den tidningen kanske kunde skanna in den
Ska se om wheels från 93 kanske finns på bibblan
//Jan
Utdrag från Roadlines byggbeskrivning
Ok. Tackar. Vore intressant om någon som har den tidningen kanske kunde skanna in den
//Jan
Jag har, ska försöka komma ihåg å skanna in det till veckan om du vill.
Janne71 skrev:Ok. Tackar. Vore intressant om någon som har den tidningen kanske kunde skanna in den
//JanJag har, ska försöka komma ihåg å skanna in det till veckan om du vill.
Ok. Tack det vore trevligt om kunde
//Jan

http://www.akhet.co.uk/sparky/BuggyManual.pdf
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Kortning VW 1300 platta.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.