Halloj, säljer en 1835 cc 99,5 % komplett och några timmar ifrån "turnkey" :) Ej glapp.
En trevlig körmotor som vi haft i vår -61 typ1 med 3,88 växellåda, inga tendenser att gå varm (vi har tempgivare) och drog 0,9l/milen. Kördes sommaren 2014 och har sedan stått i mitt garage.
Byggd på ett AB block med original vev, stakar, stötstänger och vippor.
Originaltoppar som är portade av en rallycross kille med ett par JPM portade toppar som förebild (vet inte om det kvalitetssäkrar grejerna...)
Schadek oljepump, nästan ny oljekyl (gått ca 150 mil), EMPI fjädrande stötstångsrör (gått ca 150 mil), växelströmsgenerator med inbyggt relä (gått ca 150 mil), aluminium oljepåfyll, aluminium remskiva 170 mm, Bosch 009 med brytarlöst, Bosch blå tändspole, rotor/fördelarlock/tändkablar/stift har gått ca 150 mil, block off i aluminium för soppapumpen (har kört med elpump), 30hp fläktkåpa med doghouse (kan ev behöva lite ny färg), skruvade aluminium ventilkåpor, ny koppling + lamell, 200 mm.
Engle W110 kam, dubbla Solex Kadron 40 mm med länkage, filter mm, 42 mm avgas med Fatboy dämpare
Saknade delar: Undre kylplåtar, ev nån slang och motorolja...
OBS! Ej helt hopskruvad på bilderna, fläktkåpan, förgasarna, avgassystemet och tändsystem är bara löst ditsatt för fotografering och lättare att transportera.
Säljes till förmån för vår nya motor= större...
Vet ej om den funkar i buss (bussbalksfäste) så jag lägger upp några bilder så Ni ser hur det ser ut.
Motorn står i Köping och hämtas helst där, inga problem med utrymme så motorn kan stå om Du inte kan komma och hämta den på en gång. Jag skall åka till Halmstad nån gång under hösten/senhösten så då går det att få den levererad utmed vägen.
Pris: 22 000 kr. Tel. noll sju tre 8016800
Som delbetalning kan jag tänka mig 2 st Empi 5-spoke polerade eller nån tillbehörsratt typ Petri, Speedwell eller Les Leston (trä eller skinn)
//Morgan Orb