Har bytt båda de inre damaskerna på växellådan de mot drivaxelrören. Det var sådana delade man spänner ihopa. Men får de inte täta det läcker i falsen på växellåda o lika dant där de tätar mot drivaxelrören. Någon som har nått bra tips för att få de täta
Ja, byt till odelade damasker.. kanske inte det du ville höra men..
Jag brukar täta dom med lite silikon eller nått liknande när jag monterar dom
har inga problem med dom
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab
Det läckte för mig oxå, men jag tätade med blå silikon(eller liknande tätning). Det har hållt tätt sen dess(4år).
Se bara till att torka bort oljan först, så att ytorna är rena och torra.
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
Rena ytor tror jag är hemligheten, förutom att de ska hamna rätt och att klamren dras åt tillräckligt. Sen har jag fått lära mig här att skarven inte ska vara rakt upp som jag trodde förr...
Okej av med dem o göra rent. På med silicon, men var ska man ha skarven då?
El byta till hela men det drar ju med sig lite mer jobb.
7 2015-10-15 21:11:20 Senaste redigerad av MrPete (2015-10-15 21:11:55)
Skarven ska väl va 45 grader uppåt framåt.. Så att den inte trycker ihop och sträcker rakt över skarven..
Ja, det är mer jobb att byta till hela.. men värt det, se till att köpa tyska, csp säljer dem.
Monterade de lite dyrare Tyska delade alternativet från ClassicVw i våras på farsans -56a, de är pupptäta och har i sommar gått ca500mil.
Lade ner mycket jobb på rengöringen, skrapa, borsta, breakcleaner mm, samt att se till så att de gick på riktigt in mot lådan.
Det är lite små pilligt med skruvarna till skarven, jag började att sätt dit dem lite lätt sedan sköt jag in damasken mot lådan och över flänsen längst in innan jag drog åt dessa skruvar, sist monterade jag slangklämmorna som jag bytte ut mot ett par bättre jag hade liggande hemma.
Drar du ihop slangklämman för hårt kan man "klippa" hål i damasken, dra med lite känsla
En bra idé när man monterar damaskerna är att ha axlarna i körläge innan man slutmonterar dem. Alltså inte utfjädrade.
Slutmonterar men dem i utfjädrat läge kommer de att sitta i spänn i körläge, och det är inget vidare.....
Ja gjorde som lasslo mont med blå silicon o sen rören i läge som när man kör. Hoppas det funkar.