Hur fan sitter tändkablarna?Det ser ut som fördelaren ska vridas ett halvvarv. 
mycket trevlig tråd detta, trvlig bil, trvlig motor och historia ...men: när du har lurat upp besiktningsmannen med takräcket och navkapslarna så tar du väl av dom? det här är ingen oskyldig och söt folkabubbla, detta är en arg och farlig folka som bör ha attityd! se på fiddes vagn:arg och farlig, barn och tanter på stan gråter... bara vad jag tycker ...
Hehe ja men den ska ju se snäll ut... sen när man värker på så blir dom rädd... 
Men vi får se hur det blir 

Hur fan sitter tändkablarna?Det ser ut som fördelaren ska vridas ett halvvarv.
Hehe ja du jag vet inte riktigt... kan ha satt den fel !? 

stickan skrev:Hur fan sitter tändkablarna?Det ser ut som fördelaren ska vridas ett halvvarv.
På kanten av fördelaren som locket ligger mot brukar finnas ett streck.Där ska 1:an vara och 1:an sitter normalt mot remskivan.

easos skrev:stickan skrev:Hur fan sitter tändkablarna?Det ser ut som fördelaren ska vridas ett halvvarv.
På kanten av fördelaren som locket ligger mot brukar finnas ett streck.Där ska 1:an vara och 1:an sitter normalt mot remskivan.
![]()
Aha.. får kika på det... men dumt & pilla nu när den går så bra ;P

easos skrev:stickan skrev:Hur fan sitter tändkablarna?Det ser ut som fördelaren ska vridas ett halvvarv.
![]()
Det är viktigt att trean sitter rätt då den är förskjuten 3 grader pga värmeproblem.
Ali G
Har för mig att du sa att du märkte upp hur kablar och fördelare satt innan du rev den.
Jag har haft olika 009.or som har varit olika förskjuten 180"var kondensatorn sitter"
133 2011-07-08 19:35:22 Senaste redigerad av easos (2011-07-08 19:36:29)
Har för mig att du sa att du märkte upp hur kablar och fördelare satt innan du rev den.
Jag har haft olika 009.or som har varit olika förskjuten 180"var kondensatorn sitter"
Ja jag märkte upp dom.... kan man sätta fördelaren fel ? alltså ett halv varv fel ?

Nej inte utan att kugga om drevet,men du kan vrida den ett halvvarv.Har du kollat märket för 1:an?
mycket trevlig tråd detta, trevlig bil, trevlig motor och historia ...men: när du har lurat upp besiktningsmannen med takräcket och navkapslarna så tar du väl av dom?
Det här är ingen oskyldig och söt folkabubbla, detta är en arg och farlig folka som bör ha attityd! Se på fiddes vagn: arg och farlig, barn och tanter på stan gråter... bara vad jag tycker ...

masen skrev:mycket trevlig tråd detta, trevlig bil, trevlig motor och historia ...men: när du har lurat upp besiktningsmannen med takräcket och navkapslarna så tar du väl av dom?
Det här är ingen oskyldig och söt folkabubbla, detta är en arg och farlig folka som bör ha attityd! Se på fiddes vagn: arg och farlig, barn och tanter på stan gråter... bara vad jag tycker ...
![]()
Kanske ska prova plocka bort lite "accesiorer" efter besiktning 
Och imonn smäller det.... besiktning..
Får hoppas det blir tvåor så man kan ta sig till B-länge... i helgen 

det kommer bli bra! lycka till!
det kommer bli bra! lycka till!
Tack ska du ha 

Lycka till. Riktigt cool bil.
6½ timme kvar 
2tim kvar... åker vid 12 så man vet att man kommer fram i tid...kan ju börja strula 
Aja får se va man får för siffror 

Ja men sådär ja...
BLANKT PAPPER
Skapligt det... även fast Little Leroy satt på plats... 

Så nu ses vi i Borlänge på Lördag om den inte börjar krångla 

Grattis den får du nog ramain 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Grattis den får du nog ramain
Tackar.. ramain ?

sorry rama in 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
kul! så nu bara å skrida till verket.... 
Stort grattis! Nu ser vi fram mot lite sköna bilder med mycket däcksrök. 
Ali G
..och bilen går bra? Här har du bilderna jag tog på den iaf, hoppas dom duger 

http://www.flickr.com/photos/38045647@N06/
så för mig som inte riktigt såg vad det var du gjorde för att få förgasarna att inte läcka, vad var det du gjorde?
Snygga bilder,Jocke