har en bra beg kamaxel från bugpack som heter 4065-12. Är det en lämplig kamaxel vid trimning?
1303s -73
Typ 1 - 61
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » kamaxel
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
har en bra beg kamaxel från bugpack som heter 4065-12. Är det en lämplig kamaxel vid trimning?
Det är en rätt stygg kamaxel, avsedd för dragracing.. Klart den går att använda på gata med.. men räkna med att den är ganska död under 3000rpm.
Bugpack 4065-12
För 1,4:1 vippor
Duration 304º
lyft 14,55
Lobcenter 108º
Njae eller det beror på, den är rätt elak.
För 1,5-vippor
4065-12 304º 14,55 108º Street and strip; heady idle; 4500rpm up
Ok. Har velat fram och tillbaka och uppskattar ert tålamod att svara på mina trådar
Ska rada upp mina frågor och tankar om min motor:
Arborrat block upptaget till 94
strokad vev 76-84 (funkar stdstakar?)
Weber IDA 48
CB1423 super pro 44X37,5
Kamaxel?
Har även beg. sig erson vippor och vet ej utväxling
chromoly stötstänger och lyftare (bättre beg)
94 cyl sats beg utan vändkant och bra kolvar (byta kolvringar)
mer frågor kommer efterhand 
Jag kör en GB 310 kam i min gatbil 2332.
304 grader duration med mina 1:4 vippor har jag för mig att det är 14 mm nånting.Funkar bra att både glida o gasa med. (Men glida är inte riktigt min grej har jag märkt ☺)
Med de topparna tror jag den kammen funkar bra, inte komp under 11:1.
Det bblir en rätt potent maskin och det räcker inte med att cylindrarna bara ser bra ut, kolla ovalitet och slitage om du inte vill ha ett helvetes vevhustryck.
Originalstakar funkar men det blir väldigt trångt, bättre att satsa på några H-profil i originallängd. 78-82 i slag.
vad är originallängden på vevstakar. Förslag på H profilstakar till 82 cyl
Original vevstakar är 137mm (5,394" eller som många avrundar till 5,4").
5,6 eller 5,7 är bra.. en längre vevstake ger mindre sidokrafter och slitage på kolvar/cylindrar. Vissa hävdar att det även ger bättre toppeffekt, men det finns andra saker som spelar betydligt större roll.
Vad är fördelarna att köra med något annat än vw journal?
Man sliper gröpa ur blocket så mkt för frigång för vevstakar. Många eftermarknads kamaxlar är även avfrästa på vissa ställen mellan nockar.. kan va nödvändigt vid lång slaglängd.
då jag har kolvar med kompressionshöjd på 39,6 kanske jag ska tänka om och köpa en ny cyl sats?! Om jag har rätt så finns det 34,5 i komphöjd? Ihop med 5,4" vevstakar och 82 vev så borde det bli lite att schimsa?har även tittat på empis vipparmar med 1,4 utv och empis 82mm vev med chevajournal.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » kamaxel
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.