1 Senaste redigerad av CK (2015-11-23 09:41:56)

Säljer ett påbörjat objekt som stått undanställt i över 20 år. Bottenplattan har nya golvhalvor och rostlagninen av karossen är påbörjad med  2 nya gavelspetsar och en ny innerskärm bak. Medföljer mer ekonomiplåtar som tillsammans med tidigare ditsatta plåtar har ett dagsvärde av ca 10 000 kr. Listhålen igensvetsade enligt dåtidens Cal look trend. Se bilder på delar som följer med, finns mer delar än det som syns på bilderna såsom växellåda, framvagn, motorblock, motorplåtar , tank, näsa och säkert något mer. Bilen saknar skärmar, stötfångare fram, framruta, innertak, stolar, baksäte och dörrpaneler. Gammalt reg. bevis finns, bilen såldes ny av Bil & Buss i Falun 15/10 1954. Den modernare bottenplattan som bilen står på medföljer ej, utan har bara använts för att transportera karossen.

Har svårt att sätta ett värde på objektet, så jag säger högstbjudande över 15 000kr. Har jag inte fått något bud innan 9 oktober, så ställs den undan igen på obestämd tid. Lägg ev. bud i tråden. Bilen finns utanför Sandviken.

2 Senaste redigerad av CK (2015-11-23 09:44:59)

Lägger in fler bilder.

3

1600:- ICQ/af

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

4

Pris justerat, hade glömt en nolla. Ursäkta men 15 000kr eller högre bud ska det vara.

5

Inga pilar antar jag?

Typ 1 Split Nov 1950 under renovering, Feb 1954 oval, Dec 1956 oval standard
Typ 2 11 fönster Apr 1961 under renovering

6

Vid rätt bud kan jag skicka med ett par pilar. Har ett par i reserv till mim 57:a.

7

Ok!

Typ 1 Split Nov 1950 under renovering, Feb 1954 oval, Dec 1956 oval standard
Typ 2 11 fönster Apr 1961 under renovering

8

Ingen i Sverige som är intresserad av denna? Ser hellre att den stannar i Sverige, än att jag får några tusenlappar till och den försvinner utomlands. Sista veckan för att lägga bud, stänger ner budgivningen 9/10 kl 24:00.

9

Jag vet inte om du fått mitt meddelande, Är intresserad av din bil vill bara veta hur snabbt den måste hämtas?

Mvh Peter

Karmann Ghia lowlight-58, buss-58, Porsche 356 karmann Hardtop Coupé-62, Porsche 911 RSR-73, VW panelbuss 1968, + mer som är skoj

10

bau356, har inte fått något meddelande av dig än. Angående hämtning, så har jag inte ordnat någon ny vinterförvaring av karossen så avhämtning innan första snön vore lämpligt.
Mvh Christer