1

Har kommit över en -55:a oval, men då det är ett skogsvrak så måste ju bottenplattan ersättas, och då jag sökte så sprang jag över Paruzzi http://www.paruzzi.com/webshoppen/?zoek … =3870&.
Men stämmer årtalen verkligen? Passar: Bubbla 8/1955 till och med 7/1970.

2

Har du en 55a med profilerade dörrar och hjärtljus? Då tycker jag du ska köpa gröna halvor. Så du får rätt golv.

/ Martin
Typ1 50,51,52,54,54,55
Typ2 51,59

3

fo_eldarc skrev:

Har du en 55a med profilerade dörrar och hjärtljus? Då tycker jag du ska köpa gröna halvor. Så du får rätt golv.

Du får gärna förklara vad du menar med profilerade dörrar och hjärtljus. ICQ/ab

4

Bakljus med bromsljus i hjärt form. Pressad profil runt dörrsidan på dörrarna.

/ Martin
Typ1 50,51,52,54,54,55
Typ2 51,59

5

56-ans årsmodel kom augusti 55, med bl.a. "ny" kaross och andra utpressningar i bottenplatan.
Många små detaljer förendrades.

Åker Oval- 8/55, en görtidlig 56a.

6

Kjell Roar skrev:

56-ans årsmodel kom augusti 55, med bl.a. "ny" kaross och andra utpressningar i bottenplatan.
Många små detaljer förendrades.

Visade sig att den jag kommit över är en augusti, vilket gör den till en -56:a! Då VIN börjar på: 1-0953 XXX.
Så min fråga till er som sysslat med dessa länge, vad för bottenplatta ska jag söka efter då?

7

Dom du länkat till funkar nog bra då dom har tjockare plåt men passformen vet jag ej, men man kan få kapa och borra lite i dom flesta Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

8 Senaste redigerad av Erik-642 (2015-10-13 14:40:50)

Den plåten du länkar till har jag använt själv på min sena 55 oval ( 56 )  Jag köpte från ett annat ställe med ser ut att vara samma modell. Jag har inte haft några problem att passa in dom, bara att mäta och vara noga innan man helsvetsar ICQ/ab Kan ordna specifika bilder om det är något speciellt du vill se ? ICQ/ab

Nu kom ja på en sak till !! Det som inte stämmer med denna bottendel är hålen för pedelstället, Pressningen som är ska inte vara så man får slå tillbaka den så plåten blir rak och borra ett eget hål för den andra skruven

9

Jag har tänkt att gjort lika.. Och vad jag har förstått så är det lika eller ja passar till -70.
Dock blir det ju lite andra värme reglage och pedalställ osv... Men man räddar ju faktisk en gammal kaross pga detta.
Det bästa vore ju såklart att skaffa sig ekonomiplåt och svetsa upp orginalplattan.

Är ganska så ny inom detta med bubbla. Men detta är la min åsikt just nu.

Lycka till med renoveringen.

Tomato Potato
Dyslexiker..

10

Behåll och renovera org plattan, den finns bra plåt som de föreslagit ovan 
Byta golvhalvor i plattan är inte så svårt och då behåller du rätt id oxå ICQ/ab

VW HusBuss -64 | VW Buggy -67 | VW 2176cc Oval -56