1

Skulle dra ur en av mina handbromswire då den var dålig och behövdes bytas, dock med ca 10-20 cm kvar att dra ur röret så har den fastnat, verkar vara skräp och gammal klet, tror det är underredsmassa som kommit in i röret som gjort att den gängade änden kilats fast. Sedan gick självklart wiren av ca 5 cm utanför röret när jag försökte ta till lite våld och dra ur den med en hävstång.
Hur göra nu, kapa av röret på bägge sidor ungefär där det sitter fast eller finns det något annat knep?

Tempo Matador -50
Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
BMW 320D Touring M-Sport XDrive -21

2

Är det bara underredsmassa så skulle jag hällt i bensin i röret i några dagar. Sen dra ur den.
Underredsmassa gillar inte bensin

a rainy day in the bus is better than a good day in the office
63 splitbuss 74 bay/porsche dh

3

kan du försöka peta/skjuta  den framåt igen?

4

larsson skrev:

Är det bara underredsmassa så skulle jag hällt i bensin i röret i några dagar. Sen dra ur den.
Underredsmassa gillar inte bensin

Ja det kunde ju faktiskt vara en idé....

Tempo Matador -50
Oval-55 (släktbilen)

5

Tobias J skrev:

kan du försöka peta/skjuta  den framåt igen?

Har provat och den sitter fast  ICQ/ac

Tempo Matador -50
Oval-55 (släktbilen)

6

Fäst vajern i en borrmaskin, och prova att dra runt sakta. Kolla bara så du kör på "rätt" håll. Så att vajern spänner upp sig, och inte tvinnar upp sig.
Börjar vajern snurra runt så kan du nog dra ut den snurrandes, om du tar det lugnt och metodiskt.

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

7

lasslo skrev:

Fäst vajern i en borrmaskin, och prova att dra runt sakta. Kolla bara så du kör på "rätt" håll. Så att vajern spänner upp sig, och inte tvinnar upp sig.
Börjar vajern snurra runt så kan du nog dra ut den snurrandes, om du tar det lugnt och metodiskt.

Provat det med tyvärr...

Tempo Matador -50
Oval-55 (släktbilen)