Håller helt med, de små triangelrutorna är guld i många situationer. I kökörning är de grymt effektiva om man ställer dem mot färdriktningen.
Sen kan man ju diskutera lite vad "tillfredsställande" defroster är. Jag åkte cirka femton mil i snöglopp och regn en kall aprildag för många år sen, detta utan värmekammare eller eber. För att råda bukt på imma på rutan, fick jag lov att använda friskluften. Det är inte rekommendabelt för det blir fort kallt att sitta still, men det hjälper mot imman. Dock fick jag ett nytt problem efter ett tag, snön packades runt torkarbladen! Den våta isiga blandningen satte sig kring bussens alla utstickande detaljer och torkarbladen förlorade effektivitet. På grund av att jag inte hade någon värme, smälte inte snön från ruta eller torkarblad utan byggde på! Så även om avimningsfunktionen var tillfredsställande, så var inte avisningsfunktionen det i det fallet. Nu va det trots allt april och bara det blev några grader varmare smälte allt.
Idag har jag värmekammare inkopplade och även om jag inte ser det som ett effektivt sätt att värma upp kupén, får jag upp tempen avsevärt på de tidiga mornarna om somrarna på väg till jobbet. Vilket årtionde som helst ska jag koppla in ebern.
Men motorrumsfläkt till kamrarna låter ju också intressant!
Grinder and paint, makes me the welder I ain't