1

Nån som vet nån firma som fixar detta? Och då nån som kan scanna en solblekt färg eller kan bland med känsla?

2

Mekonomen brukar fixa det galant ICQ/ab

Baywindow 2.0 -76 campinginredd
Vw T3 Buss -89 Coach

3

Har försökt med dom. De hade slutat scanna och blandade bara efter recept...

4

Happy Homes kan skjuta och blanda!

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

5

Även 2k på sprayburk?

6

Tobias J skrev:

Även 2k på sprayburk?

Ring och fråga! Jag kör deras 1K och är skitnöjd!!

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

7 Senaste redigerad av Lars Häsä (2015-10-01 07:09:58)

Tobias J skrev:

Nån som vet nån firma som fixar detta? Och då nån som kan scanna en solblekt färg eller kan bland med känsla?

Jag har besökt lackfirman Lindroth & Lindqvist i Butängen, Norrköping, de har intresse av äldre bilar så de har känsla för den typen av service. Åtminstone så scannar de av äldre lackeringar för att kunna matcha fram en nyans att blanda efter. Har ni ingen bra lackfirma i Linkan?

Man skall varken tro, tycka eller tänka, man skall kunna, veta och förstå

VW Limousine 1954, VW Karmann Ghia cab 1963, Chevrolet Parkwood 1961, VW Passat Variant 2015

8

Tack Lars, vi har mängder med lackfirmor i Linköping, vilka som förstår att man kan gilla sliten lack vet jag dock inte... så tack för tipset!

(Grönt är den färg det mänskliga ögat kan uppfatta mest nyanser av därför är det så svårt att få till en bra match till sliten pg/sg som det handlar om här. Gjorde ett försök som ser bra ut för det mesta men när solen ligger på ser man att det skulle va lite lite mörkare... dvs det är bara att försöka göra om och rätt.)

9

Jag kan skanna åt dig och få fram en kulör, däremot kan vi inte fylla sprayburkar.

Gammal kärlek rostar aldrig........eller?
Typ1-65           soltakar'n
Typ1-59 ---->57 soltaksobjektet

10

Sen kan du beställa hos Lackman

Baken sitter där bak ända tills man tar av sig för då kommer den fram ;-)
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.

11

bahamas skrev:

Jag kan skanna åt dig och få fram en kulör, däremot kan vi inte fylla sprayburkar.

Schysst! Jag hör av mig!