2,126

Böga mej hit och böga mej dit...helt ok bara båda eller alla får smaka broderligt.
Apropå det med att smaka, det tillresta polska paret bjöd friskt på moonshine av okänd procenthalt och efter några eller många supar smakade det inte tårta i käften. Inte balanssinnet ville fungera heller. Synd att jag inte mäktade med de sista timmarna. Hur som helst tycker jag och många andra att det var en toppentillställning. Väl mött nästa år.

2,127

Säsongspremiär i Smedjan igår. Det bjöds på djungelvrål och kaffe till tonerna av Makitas " The vinkelslip song "

Post's attachments

DSC_1200.jpg, 411.73 kb, 1568 x 882
DSC_1200.jpg 411.73 kb, 215 downloads since 2015-09-23 

DSC_1202.jpg, 461.53 kb, 1568 x 882
DSC_1202.jpg 461.53 kb, 216 downloads since 2015-09-23 

You´ll never know...

2,128

Men det där blev ju göörfinnt däh!!

Typ1-66   Typ1-69

2,129

Härligt att se  ICQ/ab

2,130

Boderusbussen har fått ny ägare.. blandade känslor i familjen men den kom till ett bra hem och jag har option på att få köpa tillbaka den om den ska säljas i framtiden.  ICQ/ab

Nya tag. Nya projekt !!  ICQ/ae

Post's attachments

DSC_1214.JPG, 591.84 kb, 1568 x 882
DSC_1214.JPG 591.84 kb, 220 downloads since 2015-09-28 

You´ll never know...

2,131

Default/yikes

Dags att ta tag i splitbussen igen då  ICQ/ab

2,132

Lugna dig nu GB jävel.....

Det är en pickis som ska bli med plåt först! ICQ/ab

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

2,133

50 split skrev:

Just det, lugn o  fin! Hur går det med egna projektet GB?   ICQ/ad

Man skall varken tro, tycka eller tänka, man skall kunna, veta och förstå

VW Limousine 1954, VW Karmann Ghia cab 1963, Chevrolet Parkwood 1961, VW Passat Variant 2015

2,134 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2015-09-29 05:48:10)

GB skrev:

Default/yikes

Dags att ta tag i splitbussen igen då  ICQ/ab

50 split skrev:

Alldeles rätt. Sålde Boderus för att nån jävla gång få klart den där gamla bussen som står och skäms inne i ladan... men jag har ju lovat Sur-lappen här att svetsa klart hans pickup först så det blev ett par timmar på den igår faktiskt.

Post's attachments

DSC_1218.JPG, 323.44 kb, 662 x 1176
DSC_1218.JPG 323.44 kb, 195 downloads since 2015-09-29 

You´ll never know...

2,135

ICQ/ag

Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett

2,136

Runka ihop den där pickisen lite snabbt så du kan lägga kvalitetstid på bussen ja  ICQ/ag
Häsä, väldigt sakta framåt men ändå framåt...  ICQ/ae

2,137

Ska jag komma upp med plastic padding och hönsnät ikväll igen?
Det gick ju mer än förväntat på den där jävla pickup'en som står och tar plats i smedjan...

Buy the ticket, take the ride... - HST

2,138

Dom varnade just via SMHI att på lokala delar av boxervill finns stor risk för hagel, driv-is å sträng kyla...

Här haglar det visst rejält, å jag känner att jag å de mina fort ska ut i driv-isen....

Så, smhi hade rätt. Bäst hålla sig härifrån ett tag...  ICQ/ae

Tel 07noll357185ett

2,139

Helsings Smedja skrev:

Säsongspremiär i Smedjan igår. Det bjöds på djungelvrål och kaffe till tonerna av Makitas " The vinkelslip song "

Meeeen åhhhh Gotte.... Den nedre bilden hade jag totalt missat...
En slits i skärmkanten. Jag sa Slits.... Jag sa cunt...

Tel 07noll357185ett

2,140

Ge mig en dubbel espresso för fan!!

Tack för trevligt köp :-) å som vanligt ser man ju bara dum ut på dina bilder haha ;-)

typ 1, Oval 57 Grönigen
typ 2, splitt 65 Stridisen 
typ 2, Bay 70 Brodeus
typ 2  Bay 67 pickup
typ 2  Bay 68 pickup
typ2   Bay 70 Pickup

2,141

Det är så där du ser ut Swing...  ICQ/ad  Och ha det å kul med Boderus!

You´ll never know...

2,142

Bra köp Swing, förvalta Boderusbussen väl nu och för arvet efter Helsing vidare. Skulle inte ha något emot att ha den bussen parkerad på gården, hör av dig när den blir till salu... ICQ/ad

Apropå att se dum ut på kort måste jag nog hålla med Helsing där, är ju sådär du ser ut några andra slutsatser än så drar jag inte...  ICQ/ag

/foppa

2,143

Swing verkar nöjd så du får nog vänta Foppa.. ;-)

Jag har svetsat, slipat och grundat framskärmen och sen tog det stopp. Har knappt varit in i garaget förutom igår kväll när pickisen rullades ut för tydligen så kräver Bilprovningen att saker och ting ska sitta fast och fungera på bruksbilar åxå. Helskumt men nu måste jag då laga min gamle Åpel innan jag tar tag i pickup igen.

Jo jag har sålt polis T3:an och köpt en annan buss åxå under veckan!  Info kommer så småningom... :-P

You´ll never know...

2,144

Jo jo.. nu är den gamle Opel nybesiktad och klar. Då pajar värmen i garaget !  ICQ/ac  Köpa nya delar till den pannan går inte så det blir till att fixa lite själv. Som vanligt.. grejer är iaf beställda och förhoppningsvis så funkar det igen till helgen och att jag då kan bygga lite på pickuppen igen.

Hursomhelst så har jag sålt polisbussen och den stod ju hos Ufo så vad passade då bättre än att mötas där med den nya ägaren som kom för att hämta i lördags. Jag har dessutom fått hjälp av Swing att frakta ner min "nya" T3;a. Hittade ju en Syncrobuss och då den var så billig så råkade den hamna i min ägo.  ICQ/ab  Min lada däremot är full så mot lite hjälp att stöka om i Ufos skrotsamling så får den stå där så länge.

Polisbussens nye ägare Pelle kom från Gbg lagom till vi stökat klart med alla bilar som vi med hjälp av traktor, lösa axlar, spännband och regelvirke fick in i ladan och då vi lastat klart även den så rullade han hemåt igen. Imponerande körning Pelle och lycka till med bygget!  ICQ/ab

Nu får Syncron stå där så länge så får vi se vad som händer med den i framtiden. Tanken är naturligtvis en bekväm och brutal wildlife buss med möjligheter att familjen kan hänga med likaväl som man kan bärga skrot långt ut i spenaten !  ICQ/af

Men det tar vi sen. Nu är det ju som sagt Dannes pickup först och sen min egen splitbuss ( för lite senare tillkomna läsare; se låångt bak i tråden att jag faktiskt har en sån..  ICQ/ad  )  och till den bussen ska en Porsche 356 motor göras iordning. Den kollade jag åxå till när jag ändå var i krokarna, eller två motorer faktiskt, ligger på Swings bord för renovering så det är lite på G faktiskt till min buss åxå även om jag inte gör nåt..  ICQ/ae

Motorn byggs på en 75-hästars bottendel med 912 toppar, trimkam av okänt ursprung och med weber 36:or. Nya lager och renoverade styrningar och sånt åxå naturligtvis men jag är ingen motorbyggare så det där fixar Swingen bättre än mej. Den andra motorn gås mest igenom, byter det som behövs och sätts ihop igen och kan hamna i min pickup nån gång i framtiden. Eller under en glasskiva som fikabord. Vi återkommer till det senare när allt är klart.

Men på det stora hela en riktigt bra dag! Lite värme i garaget nu bara så blir det nog fart i smedjan !  ICQ/ab

Post's attachments

DSC_1260.jpg, 767.15 kb, 1568 x 882
DSC_1260.jpg 767.15 kb, 222 downloads since 2015-10-18 

DSC_1263.jpg, 658.63 kb, 1568 x 882
DSC_1263.jpg 658.63 kb, 213 downloads since 2015-10-18 

DSC_1267.jpg, 429.07 kb, 1568 x 882
DSC_1267.jpg 429.07 kb, 195 downloads since 2015-10-18 

You´ll never know...

2,145

Kul att det rör på sej! Å tack för skjutsen från vinterförvaringen igår.

2,146

Ja det hann vi ju åxå med! En liten fin hösttur innan långtidsparkering.  ICQ/af

Post's attachments

DSC_1276.jpg, 506.79 kb, 1568 x 882
DSC_1276.jpg 506.79 kb, 201 downloads since 2015-10-19 

You´ll never know...

2,147

Får vi se en splitbuss till sommaren?

Mera känd som jb...

2,148

Det har han lovat mej!

2,149

Lovat å lovat... men jo, tanken är ju så. Den är knappast färdig men körbar i alla fall så jag kan ta nån sväng kring byn.  ICQ/af

Jag har en plan, som Sickan sa, men jag törs inte outa den helt och hållet än.. ;-)

You´ll never know...

2,150

Tur att sommaren är lång!

Men der är väl inte såå många timmar i vintermörkret under ljusbågens sken innan det är dax för resten av jobbet. ICQ/ab

Tel 07noll357185ett