1

Hallå alla gossar..:)
Så nu när hösten närmar sig börjar min motor å strejka lite, hänt någon enstaka gång i sommar men inget jag reflekterat över så direkt..!
Jag har en VW pickup dubbelhytt-75 1600 motor, Å problemet är då det att när bilen står här hemma på tomgång så kan motorn dö efter ca 2 min, sen går det inte starta bilen med nyckel, utan jag får dra igång bilen men en annan bil å bogsera igång vw pickupen så att säga, det bara står å maler med nycklen, den hostar aldrig till liksom.
Å igår drog en kompis å jag igång den igen, å jag körde pickupen till garaget å lät den stå där utanför dörrarna igång så den blev varm, men sen när jag hoppade in å skulle köra in å la i 1:ans växel å sköt sakta upp kopplingen å lite gas precis som vanligt så dog bilen direkt, jag fick putta in bilen sen då den inte startade igen.,
Några spekulationer på vad det kan vara? Det ända jag gjort med motorn i våras är å ha bytt luftfilter, oljefilter å olja, nytt bränslefilter nya bränsleslangar.!
Tack på förhand..!

Bättre Ha Å inte behöva, än Å behöva Å inte Ha...!!

2 Senaste redigerad av Kjell Roar (2015-09-28 21:06:01)

Fatterns T3 80'a hadde liknande problem. Det var kontaktstykket på tenningslåsen som hadde dårlig kontakt.

Åker Oval- 8/55, en görtidlig 56a.

3

Jaha okej.., där ser man, där hade jag aldrig börjat å titta men det ska jag göra då..,:) om jag nu hittar det.. ICQ/ae ska köra in bilen till helgen tänkte jag, får bogsera bilen till garaget där jag ska meka,! Tack för tipset..:)

Bättre Ha Å inte behöva, än Å behöva Å inte Ha...!!