Den är "renoverad" på mitten av 80-talet ganska slarvigt. Original är den rubinröd med vitt tak 
✔ [o"☮"o] Adventurewagen -76'
"Satfläsk!"
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ3, Karmann Ghia, 181, Porsche... » Vi som trotsar alla andra och håller på med Typ3:or
Sidor Föregående 1 … 6 7 8 9 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Den är "renoverad" på mitten av 80-talet ganska slarvigt. Original är den rubinröd med vitt tak 
Ruskigt tidig bil i vart fall.
Tyckte det såg lite mysko ut vid trösklar/bakskärm . Ska inte en så tidig bil ha lister på trösklarna ?
Ja den är väldigt tidig. Det är 9:e äldsta kända exemplaret i världen. Lister ska det vara på trösklarna.. Den är inte 100% komplett 
Helt klart cool bil.
Premiär turen med ny bilen gick utan större missöden
Som vanligt när man köper en halvfärdig bil så är det en massa mer att fixa än man trodde vid köpet, men till slut så fungerar det som man vill.
-72 med Typ4 2L E motor, går riktigt friskt faktiskt, bilen har bara gått enligt utsago 5500mil, verkar stämma om man kollar bes papper, sliten och bättrad org lack, men den duger. Annars förvånansvärt rostfri både i kaross och platta. Har komplett/fungerande 1600 motor och alla andra org delar kvar, men får se om det blir vässning av typ4 motorn ala Porsche 914 spec. Eller tillbaka till org 1600
Volksmeet nästa

Halloj, ville bara säga hej å titta in med min VW Fastback-69, bor i Luleå och har inte sååå gott om vw fans i krokarna
Test av nyinköpta fälgar, Sonen och jag tror att det blir riktigt bra

Min Notch och fruns Fastback 

Vilken härlig tråd.... 
Ja då har jag hamnat i typ 3 träsket också
Lyckas inte lägga in bilder på nåt vettigt vis från mobilen så det får bli mer info och bilder när jag har tid att sparka igång datorn 
Ja då har jag hamnat i typ 3 träsket också
![]()
![]()
Lyckas inte lägga in bilder på nåt vettigt vis från mobilen så det får bli mer info och bilder när jag har tid att sparka igång datorn
Trevligt. Var det den du pratade om på Volksmeet? 
Ja det är det.
Jag tror att jag äger din gamla -65 variant, tycker mig känna igen en långsmal buckla på framdörren (som nu mer är åtgärdad).
Tycker mig även kunna skönja regnummret och ett monza-system.
Så här ser den ut idag
Dock avställd sedan ca 3 år pga rost i golv.
Hade en vag plan på att väcka den till liv, men tiden har inte räckt till i sommar.
Jag förstår lyckan med en typ 3:a. Dessa är mina gamla pärlor som jag ägde på 90-talet och tidigt 2000-tal. Kanske är det någon här som känner igen dom?
![]()
Variant 65:an från Skåne som jag bytte min Bubbla 62:a mot. Den var då gråprimad.
Lackades utomhus en sommar med Biltemakompressor som dog efter 10 min, för att sedan bygga tryck i en kvart... Entusiastiskt...
Min farfar ser skeptisk ut. Morgonen därpå satt alla södra Dalarnas bladlöss i lacken...Svågern håller i sprutan.
En 1500s -64:a, tror jag. Frän som f-n, servad av Björkman i Rimbo. Med vintersulorna på.
En långnos 72:a. Det syns lite dåligt men en fräsig mörkgrön scallop finns på sidorna...Kanske finns bilarna hos någon här?
Har börjat på mitt nya typ 3 projekt ihop med sonen på 13 år.
Bilen är en fastback av första årsmodellen 66.
Rost på diverse ställen som ska lagas under vintern.
Inredning i brun teak färg.
Va till Stockholm i helgen och köpte mig en Notchback 62a. Med en 1700 bussmotor med dubbla förgasare. Tog mig hela vägen hem till Karlstad. Så ska bli riktigt roligt att skruva med den under vintern. Och en bild inte den bästa dock!
Även jag har till slut halkat dit... 
Hänt en del sen man hängde här.
Även köpt mej en variant som ska få 19" plåt fälgar o merca diesel motor. klart den bli luftkyld!
Sidor Föregående 1 … 6 7 8 9 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ3, Karmann Ghia, 181, Porsche... » Vi som trotsar alla andra och håller på med Typ3:or
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.