Hej
Det finns riktig fina plåtar med bra passform för just dom ställarna som är rostiga på din bil. Det är mycket enklare att byta stora bitar än att lappa ihop många små som du har gjort.Visst kan man snygga till det med mycket spackel dock blir det ju aldrig bra. Jag skulle inte göra så och särskild inte på en Porsche.
I kväll körde jag henne till min svetshjälp, optimistiskt tänkte jag att de borde ju kunna gå att köra den dryga milen dit för egen maskin , så för första gången sen åttiotalet var hon ute på vägarna
hål i golvet och näst intill utan bromsar men de gick
![]()
BILD
Det går ej att få med bilden som du postat i ovan post. (ngt som kan fixas admin?
)
Tycker att du ska låta bilen vara precis som den är på bilden du postat. Fixa det mekaniska etc inför besiktning, och kör sedan. Mina två cent.
Jo klokast är ju att göra en omfattande och seriös renovering men de känns som fel mot just den bilen och inte min vision . Vill just nu bara få henne körbar och besiktad å tycker att lite bucklor och slitage bara förhöjer patinan som berättar att bilen har varit med ett tag på ett ( enligt mej ) charmigt sätt . Sen Finns ju möjligheten att i framtiden göra om och göra rätt . Fattar ju att de är korkat rent ekonomiskt men faan de blir lite roligare 
Filosoferade lite kring om de var tanken som räknades .....
Är ju lite inne på takräcke-grejen och hittade ett till härom veckan , dock ska det sitta på den blå bilen men var ju tvungen få hem de 
Nu är all rost åtgärdad, dock betydligt mer än vad som först trott. Nu bromsar , förgasare , inredning mm å sen hålla tummarna för en provtur 
jag tycker ju iofs att man skall undvika takbågar på en dylik skönhet, men resten e så feeet!!!tidiga 11or/12 or är så läckra... 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Andra sidan ....
Jag tokgillar dina takbågar, vilken skönhet!
Tack , jo faan de blir som lite roligt me dom..... Å väldigt praktiskt 
Nu är hon äntligen hemma och fri från rost, nästan förlikat mej med tanken på att jag inte kommer Hinna få henne körklar i år men desto mer peppad att få igång henne till våren
Grym bild, vad är den vita för en skönhet då? 
Bilar: Westfalia 1974, Dubbelhyttspickup 1978, Golf 1983, 911 1971
Insta: Rm_engrg
De är oxå en 912a, en 66a som är i orginalutförande så då var planen att göra nåt busigare och lite roligare av den blåa 67an 
Så Du är lite som han den där Magnus med rastahåret/skägget som har ett helt garage gamla boxters 
ha ha
nä tyvärr inte , hade dock gärna haft hans garage istället . han blev tydligen rik på kläder och åker nu bara runt å myser på bilträffar och racerbanor lr bygger nån rolig bil ....... Funderar nu på om ja inte borde lära mej sy .....
Börjat återmontera inredningen å se hur allt passar
Det kom ett MMS...
Fått lös oken som nu ska på renovering
Blev nyfiken på få fram plåtfälgen som var lackad svart på sjutiotalet , testade ett nytt färborttagningsmedel som inte höll vad det lovade så de blir ett par vändor till
Off topic men jag har jagat en 914 en längre tid och fick i eftermiddags äntligen köpa den
en del jobb och planen är att först få klar 912an men kunde inte motstå 
Stå på 
mvh
Mer sido spår men var i kväll och hämtade en bubbla . ( tyvärr inte min utan min kompis ) riktigt "barnfind" då den stått där sen 87 men i riktigt bra skick
Tog loss förgasarna och nu ska dom iväg på renovering , faan va peppad man blir när de börjar gå framåt 
Fick en stund över och passade på sänka fronten som länge stört mej . Tog ner den nio centimer då den var sjukt hög . Före och efter bilder