Har lite funderingar över LED-strålkastare, sådana som går på 240V och endera är portabelt arbetsljus eller som man monterar fast på väggen.
Jag har en del Hallogenstrålkastare idag för samma bruk som jag håller på och byta ut, dels för strömförbrukningen, lite skillnad och ha en 400W Hallogen på garageväggen och en 50W LED, så känns det lite säkrare och ha en LED-arbetslampa istället för en Hallogen om den skulle råka ramla omkull uppe på höskullen... 
I processen med att byta ut mina gamla Hallogenare har jag köpt nån via en annons på Blocket, nån via Tradera nån via en Svensk/Dansk återförsäljare men, MEN, det är fanimej taskig kvalitet på alla, oavsett om man köper billiga eller dyra.
Har tre spottar på ladugårdsväggen som lyser upp gårdsplan och dom skulle ha en livslängd på ca50000timmar men den första ballade ur och trodde han va ett stroboskop efter bara ett par hundra timmar nu har nästa ballat ur efter ett par hundra timmar till, den lyser knappt som en gammal ficklampa med dåliga batterier...
Dessutom tycker jag att den 50W's LED'n på 4000+ Lumen som skulle motsvara 400-450W Halllogen inte ens är i närheten av vad den gamla 400W Hallogenaren på garageväggen klarar av att lysa upp...
Köpte ett par småspottar senast av en på Tradera för att ha som arbetsbelysning meeeen... inte för att verka negativ här
satan va dåliga dom va... köpta av en säljare på Tradera som bara säljer LED-lampor och som har nästan 100% positiv feedback så det finns ju tydligen en massa kunder där ute som är nöjda med deras LED'ar men inte ja... kanske jag kräver lite för mycket av dessa 'nymodigheter'...
En kompis med samma LED/Hallogenfunderingar köpte ett par på Biltema, satte upp dom på garageväggen för och testa hur det blev och resultatet va som han hade befarat, lite halvtaskigt men han sa typ: -Jo dom lyser inte så bra men va kan man förvänta sig av Biltema...
Just det, finns det kvalitet och köpa idag eller är allt halvtaskigt som på Biltema m.fl?
Vart köper man LED-kvalitet idag?
Finns det bra grejjer att köpa någonstans utan att det kostar skjortan och lite till?