1 Senaste redigerad av stout (2016-12-25 17:11:29)

.

2

Svårt att säga, underhållet och förslitningar är mindre så under en längre tid, ja.
Sköter man den så är det nog ingen större skillnad enligt mig iaf Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

3

En länkpinne (>65) är ju lagrad i bronsbussningar och shims - kräver att det finns fett! Men är justerbar.
Kulled (65 - 70) är ju konstatsmord pga av inkapslade kulleder.

Bägge är otäcka att köra när det uppkommit glapp!

4

stout skrev:

Menar du att det är mindre underhåll och förslitningar på en länkpinne?

Nä tvärtom  Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

5

Sorry för att jag hoppar in i tråden.  Om det har blivit glapp på en länkpinne,är det svårt att fixa om man aldrig gjort det?

6 Senaste redigerad av Johan W (2016-02-07 20:34:32)

Det beror på hur det glappar och var Default/hmm

Svårt kan man nog inte säga, men det beror på hur teknisk kunnig man är och om man måste brotcha ICQ/ab

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

7 Senaste redigerad av chrillevw1200 (2016-02-07 20:45:58)

Om det glappar mycket. ICQ/ad vet inte riktigt vart det glappar

8 Senaste redigerad av Johan W (2016-02-07 22:15:10)

Kolla så det inte bara är lagret som ska dras åt i trumman först och att armarna sitter fast i stommen ICQ/ae
Vanligaste är röd pil och då lossar man bulten och vrider tappen i spåret, hjälper inte det kan man lägga en bricka längst ut.
Är det blå pil och det inte hjälper med fett byter man ut bussningen vänd hålet rätt bara kan finnas dom som måste brotschas.
Är det grön pil och det inte hjälper med fett är det svårare det går att slå ur den men en press är best, och då byter man bussningarna kan finnas dom som måste brotschas.
Den gula är lite krånglig då man måste pressa eller slå ur tappen.
Svart då köper man andra om inte tapparna är slitna dvs ICQ/ab

http://www.vwcustomspeed.com/product.as … 11498051AT

Post's attachments

stub_axle.jpg, 92.76 kb, 642 x 648
stub_axle.jpg 92.76 kb, 181 downloads since 2016-02-07 

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage