Hur får man loss pinnarna som håller ramlager. Har en som inte släpper.
Ska man värma runt om för att den ska släppa
Prova värma på pinnen med liten värmekälla typ lödkolv eller liten gasol dito...
Vänta tills det svalnat och testa med liten "svetstång"?
När jag sätter ihop motor och känner att stiften "glappar" använder jag Lock-Tite - denna förstörs vid ett par 100grader (man ser att det "poffar till" med rök när detta händer.) Ifall det kanske är så.....
Varför ska man gå Loctite där? Det är klämpassningen som gör att lagret sitter fast, inte stiften.
Ali G
Det löste sig ändå, den hade sugit sig fast ordentligt
jag borrade i mitten på pinnen och tryckte dit en insexnyckel i hålet
och vred så lossnade den fint
Varför ska man gå Loctite där? Det är klämpassningen som gör att lagret sitter fast, inte stiften.
Nej, det skall passa ändå....
Men mitt estetiska sinne får ro, om jag ser att hålet för rundstiftet är uppglappat och jag limmar då med grön Lock-Tite.
Jag hade bara en tanke på att "någon annan" gjort likadant ? Och i så fall är det ju inte "bara" att ta bort den med en tång!
Svwerker skrev:Varför ska man gå Loctite där? Det är klämpassningen som gör att lagret sitter fast, inte stiften.
Nej, det skall passa ändå....
Men mitt estetiska sinne får ro, om jag ser att hålet för rundstiftet är uppglappat och jag limmar då med grön Lock-Tite.
Jag hade bara en tanke på att "någon annan" gjort likadant ? Och i så fall är det ju inte "bara" att ta bort den med en tång!
Tack för tanken iaf nu hade den bara sugit sig fast ordentligt.