Blir ju grymt bra Bengt! Kanske bäst nu när du har "övervakare".
Inspirerande bilder! 
VW Limousine 1954, VW Karmann Ghia cab 1963, Chevrolet Parkwood 1961, VW Passat Variant 2015
Tack tack
Gör så gott jag kan....
Å igår kväll så blev det någe som jag hoppades slippa
Ett bakslag!
Fick låna en NOS "hasplåt" av Gurra, tack Gurra
Och det var då jag skulle kolla om den passade som jag insåg att alltihopa var helfel.... fanken åsså, hasplåten ska ju vara på undersidan ju
inte konstigt att det verkade vara för bra för å va sant
Alltihoopa är ju uppåner...
Närå skämt å sido, men faktum var att det ena rambenet hade skenat iväg en bit så jag var tvungen att snitta upp ett par svetsar och korrigera lite, lite surt faktiskt. Men är ju bättre att komma på det nu än när det är försent.
Jag tycker att jag mätt å mätt åsså glömmer man ändå att dubbelchecka ännu en gång innan svetslågan tänds, man tycker man har koll åsså blire som de blir ändå
Men det är ju det som är så kul med att vara amatör, då får man ju göra sina misstag i lugn å ro. Och det enda som händer är ju att man får göra om och göra rätt
PS. Om någon har en "hasplåt" till splitbuss över så är jag intresserad av en sådan DS.
50 Barndoor Skåp (delägare) -51 Barndoor Kombi -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet
Jomen, hade det vart olagligt att göra om och göra rätt så hade jag åkt ut efter en kvart 
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Eller åkt in...snacka om att det skulle bli fullt på huset då 
Ohja...
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Mums 
Ikväll så var motivationen lite sådäär...
Kollade mest runt och funderade hur jag skulle göra med mellanväggen, den sitter lite ivägen för att det ska vara lätt att laga klart lådan, men att sprätta loss det som jag i ett senare skede ska ha som referenspunkt mot B-stolparna känns ju inte så bra? Eller jag kanske fegar för mycke? Men vi får se hur det blir, kanske är bäst att låta den sitta? Och gilla läget att man får lirka lite i hörnen av lådan så det i alla fall sitter ihop som det ska.
Skruvade i alla fall bort de träbitar som innerklädseln suttit monterat på/mot på mellanväggen och även numrerat delarna så jag kanske kommer ihåg var de ska sitta senare.
Och jag provade lite balkar på plats för att se hur mycket av mellanväggen som behöver lagas, och det blir ju lite det med, dock inte lika mycket som det såg ut innan balkarna kom på plats, vilket var glädjande
Och kanske blir det som avgör om mellanväggen blir kvar på sin plats?
Men men....det får vi se hur det blir?
Nu går det seegt...
Men det blev i alla fall en liten plåtbit bockad och anpassad till bakändan på botten av lådan, ska fixas lite rillor i botten också vad det lider.
Såg att Alander gjort några trevliga rullar för ändamålet
Ska fjäska lite där kanske så det blir några meter rillor att leka med 
Nu släppte det i alla fall lite på motivationsbristen
Blev 3 plåtar på plats denna gång, å dee är ju nästan rekord 
Det blir lite fel att kolla in en kepsbusstråd med Bengt N.
Du var ju barndoornörd då jag fortfarande körde T3
Men jag ser fram emot slutresultatet.
Fast keps och pipa lirar ju bättre ! 
Hehe, tack Demian
Och jättemycke tack för att du lurade mig att köra din 140hk monsterBarndoor
Fast nu kommer jag inte kunna sova ordentligt förrns jag fått fart på min motor....Tack för det
Å Jonas, pipan vilar i garaget tills vidare
Och förresten, dina spakar finns nu i Sala.
Åhjäklar vad det svetsades igår!!
Å som sagts tidigare så äre en jäkla tur att jag är en jävel med slipen sen
Undrar om man kan abonnera på Flappdiskar till vinkelslipen?
Och eftersom Löf nu sagt att det inte ska vara några fördröjande bilder i uppdateringarna nuförtiden pga att det segar ner produktiviteten....så tog jag steget lite ytterligare och gav fanken i att fota över huvve taget! 
Jag skippar Löfs dåliga hittepå 
Typ1 50,51,52,54,54,55
Typ2 51,59
Hädanefter vill ja ha alla bilder i Ascii-kod!
142 2015-09-21 21:46:36 Senaste redigerad av Barndoor51 (2015-09-21 21:54:42)
Fixart direkt!
Å här ser ni hur jag riktar lite efter svets...

Skiter nog i de däringa Ascii....ett jäkla knappande!!
Så fortsättningsvis kör vi med vanliga bilder va? OK?
Börja med en liten bild på förra gångens framsteg
Fick äntligen ihop den undre mellanplåten med den nedre främre delen av lådan, riktigt skönt att det mesta i fram är så gott som klart.
Ikväll så blev det mest måtta å kapa in lite plåtbitar, en liten stödbit svetsades fast i lådan så jag kunde anpassa avslutet på lådbotten riktigt, jag var tvungen att bocka om den lite så att den skulle lajna upp mot den främre Hatt-profien, lådbotten ska ju givetvis lappas ihop också, ska klura lite hur jag bäst får till rillorna...
Antingen så bankar man lite mot skruvstädet ala Mark Spicer, eller så väntar man ut Alanders nya valshjul till sick å falsen, vi får se vad som kommer först
Men nu börjar man i alla fall se ett litet hopp om att jag snart fått till allt i framramen, är ju sen "bara" boxningen och smålappa några anfrätta ställen samt förlänga ramen bakåt så kan jag sen fokusera på den bakre rambiten.
Grymt jobbat Bengt!
Det är ju nästan så att man blir sugen på att hugga tag i något rejält igen 
Äntligen !
Grymt jobbat Bengt!
Det är ju nästan så att man blir sugen på att hugga tag i något rejält igen
Ja eller hur?! 
VW Limousine 1954, VW Karmann Ghia cab 1963, Chevrolet Parkwood 1961, VW Passat Variant 2015
ja när jag ser sådant, skulle jag gärna börjat med något stort... Om nu min skit hade varit färdig 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(