Jag ha fått en ide som jag inte får ur skallen därför söker jag nu efter en riktigt dålig Gipsy eller Chetetah.
enda som egentligen bör vara nåt sånär hyfsat är själva karossen men husdelen är skit samma
Titta på bilderna så tror jag ni fattar vad jag menar
Kör gärna via PM eller 073 4419757 Peter
Sant Sven
Men jag vill ha husbilspappren på den
Alt 2 blir att skära ner nåt annat
Tjenare Peter.
Var och kolla på denna Gipsy i Rönninge förra hösten, den är rutten i sovdelen ovan förarhytten.
Problemet var dock att säljaren ändå ansåg den vara värd runt 70.000kr :S
Kanske värt å höra med honom om han är villig å gå ner i pris...
http://www.typ2-klubben.com/index.php/k … gypsy-1987
Med vänlig hälsning
Pelle
Men berätta gärna om din idé, ska du ställa på en friggebod baktill eller vad är det för tankar som snurrar?
Den stora grejen är väl att jag ska bygga MIN husbil med MINA idéer. Plus att jag är så förtjust i T3 orma så jag ser inget annat alternativ än att använda just en T3.
Skitkorkat egentligen då det säker varit mycket smartare att bygga på en T4 eller T5
Men det är ju inte det som är grejen Liksom.
Sen är det väl så att det är ingen idé att berätta detaljerna heller för då blir ju själva bygget så transparent, jag avslöjar nog lite i taget på en tråd (om det blir av) tack för tipset pukan ska kolla upp detta.
Kan ju säga så mycket som att hela bodelen blir ett nybygge därför gör det inget om den är helrutten eller saknas
Hur märkte du att bodelen var rutten Pukan?
VW t3 Reimo 1986
Tjenare Peter.
Var och kolla på denna Gipsy i Rönninge förra hösten, den är rutten i sovdelen ovan förarhytten.
Problemet var dock att säljaren ändå ansåg den vara värd runt 70.000kr :S
Kanske värt å höra med honom om han är villig å gå ner i pris...
http://www.typ2-klubben.com/index.php/k … gypsy-1987Med vänlig hälsning
Pelle
Denna har ny ägare redan. 
Hur märkte du att bodelen var rutten Pukan?
Det märktes tydligt, "fram rutan" (ovan förarhytten) var sprucken och det stod vatten i mellan glasen, så jag tog ett kliv upp på kofångaren och knackade i nederkant längs hela framsidan. Det kändes mjukt och lät dovt, inget friskt och tort virke där inte...
Sen blir man ju lite små putt när man frågat på telefon om det finns några fuktskador?
- Nej då, bara framrutan som är sprucken svara säljaren...
Å sen visar det sig att det var en ganska stor och omfattande skada på den :S