Om du letar efter en originalbil kan du sluta läsa nu (jag låter bilderna tala för sig, men många skulle nog kalla det rat-look)!

VW typ1 från 1956 i använt bruksskick
En 80-talsöverlevare! Bilen var ämnad att bli nästa pink lady men projektet hann bara påbörjas: lite gälar hann byggas, listhål lades igen, saab 99 framlyktor sattes dit och bilen slipades delvis plåtren (och lite andra småsaker). Bilen blev därefter stående i garaget nedmonterad i sina beståndsdelar innan den skickades ut på en kärra bakom en lada i början av 2000talet där jag fann den för ca 10 år sen. Bilen har därför ganska härlig patina och plåten är i relativt bra skick (se detaljbilder http://trepix.net/saljes/oval/details).
Bilen återupplivades genom att plocka ihop originaldelarna (inkl originalinredning som har sett bättre dagar..), byta ut framskärmarna (med passande patina, 99skärmarna finns dock kvar för den intresserade, inkl lyktor), 12v-konvertering, en 1600motor från en 1303 med en ny 12v-generator, en grubenwerks 4" kortad framvagn (upphöjd tank för att få plats med styrstagen), radar fälgar med passande gummi (som fortfarande är bra), fotsteg i trä(hmm) och släpptes därefter ner ordentligt på marken!
Bilen har därefter använts flitigt under somrarna och har besiktigats fortgående utan problem. Bilen besiktades förra våren och nästa besiktning är i maj nästa år, bara att start och åka!
Försöker här lägga upp en no-bs-annons och försöker inte dölja något, det finns en stor mängd detaljbilder för den intresserade och jag är öppen för frågor.
Bilen säljes för 45000kr eller högsta bud.
Det går bra att kontakta mig via email: jonas snabelA trepix.net eller via mobil: 0046 70 27 01 465 (är dock på utlandssemester till 3/8 så ta gärna kontakt via email före det).
For any international readers: I would prefer the car to stay in Sweden but will export it for the right pile of money!