1

Om man har GE-motor med 091-låda, är det kopplings-kit med 200 tryckplatta garanterat? Vilket kit rekommenderas?

Suck jag har varit borta för länge.

2

E det inte 215mm?

3

Har fått lite olika bud faktiskt. 200, 215 och 228
När jag tänker efter så känns 228 mest rimligt pga att det är en rätt "stor" motor och sen modell.
Någon annan som har några tankar kring detta?

4

Det är 228!

Pickup EH -76
1303 cab -78

5

Yes 228, jag har också en GE och köpte från JK: http://www.justkampers.com/vw-t2-bay-wi … -1989.html

"Besvikelsen över dålig kvalité varar längre
än glädjen över ett lågt pris"

6

Har GE och CV samma låda?

Latebay -79 2,0i
Nybörjare men suger information som en svamp ICQ/ad

7

Det var 1976 (08.75) som 091 lådan ersatte 002. Med 1600 motor var det fr.o.m. Det datumet 215mms koppling och på på 2 liters motorn var det 228mms koppling. Till dessa växellådor används en startmotor som avviker från de äldre efter som  kopplingskåpans mått avviker. Olika utväxlingar finns  beroende på motor, marknad osv.

8

hmm min -73 buss (engelsktsåld..) har en, förmodligen eftermonterad 091.. och 1600 snurran en 180mm koppling... så visst kan det bli konstiga kombinationer.. ICQ/ad  men det e ju givetvis inte rätt.....

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(