1

Fördelar och eventuella nackdelar med att köpa/köra en högerstyrd buss eller typ1?

One humans junk is another's vwomens or mans treasure.

Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.

2

Har kört min fars högerstyrda Triumph Spitfire några gånger och växla med fel hand är trixigt. En omkörning kräver åxå en hel del planering, fast det kanske aldrig drabbar en buss?  ICQ/ab

Ånglås är ett annat ord för glasspaus!
In America you drive on the parkway and park on the driveway...

3

Man kan dela ut reklam lätt.

Jag köpte en vänsterstyrd volvo I England när jag jobbade där.  Öch det jobbigaste var när man skulle parkera i Parkeringshus och var ensam i bilen.
Borde bli samma här fast tvärtom.

"ljushuvud"

4

Min Bay buss är högerstyrd... knepigt med omkörning... annars vänjer man sig med allt... den skall förbli högerstyrd ICQ/ad

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

5

Mr 56 skrev:

Man kan dela ut reklam lätt.

Jag köpte en vänsterstyrd volvo I England när jag jobbade där.  Öch det jobbigaste var när man skulle parkera i Parkeringshus och var ensam i bilen.
Borde bli samma här fast tvärtom.

Rätt där..tänk så mycket trim man kan köpa för reklamutdelningspengarna..och så mycket roligare än att samla tomglas.. ICQ/ad

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

6 Senaste redigerad av Edström (2015-09-06 21:56:16)

Omkörningarna är väll inge jätte problem me buss...

Annars vet jag inte om de är nått skäl för reklamutdelnings pengarna kan man lätt tjäna med en vänster styrd bil med..... Min syrra hävdar bestämt att hon kan backa runt hela Habo nattetid snabbare än nån annan  Default/lol

MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
   http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894

7

Edström skrev:

Omkörningarna är väll inge jätte problem me buss...

Annars vet jag inte om de är nått skäl för reklamutdelnings pengarna kan man lätt tjäna med en vänster styrd bil med..... Min syrra hävdar bestämt att hon kan backa runt hela Habo nattetid snabbare än nån annan  Default/lol

Kanske beror på att hon är den enda som backar runt i Habo på natten? :-)

"ljushuvud"

8

Har läst runt på nätet och flera diskussioner fastnar på värdet eller som några tagit upp att post/reklamutdelare klarar av omställningen.

Min frågeställning riktade sig mer till erfarenheterna att köra en högerstyrd bil, några svårigheter som kan tänkas är t.ex.

Omkörning, svårighet att se mötande trafik och eventuellt om någon annan påbörjat en omkörning?

Vänstersväng, likadant där att man ej har samma kontroll över trafiken runtomkring?

Köra ut från parkeringsplats, man borde bli väldigt beroende av en bra backspegel?

Rondellkörning?

Omställningen när man kör både högerstyrd och vänsterstyrd bil?

Vad är erfarenheten när man ska backa?

Det borde vara bra i motions-syfte för tänk hur många gånger man får springa runt bilen bara för att man går till fel sida..  ICQ/ag

Ju mer jag tänker på det så ska kanske bilar vara högerstyrda när det är högertrafik, det kan vara en tankevurpa men det får tiden utvisa.

One humans junk is another's vwomens or mans treasure.

Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.

9

Jag blev jävligt trött på att kliva in på fel sida hela tiden....... ICQ/ac  ICQ/ag

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

10 Senaste redigerad av Johan W (2015-09-08 20:00:03)

Jobbade med att provköra Scania bussar förut och fick köra dom högerstyrda då andra inte ville det, man vänjer sig rätt snart men det är omkörningarna som va värst och backa med speglarna var knepigt i början för ens avståndsbedömning blev lite fel men då fick man ta det lite lugnt men det var bussar upp till 18m långa och 2,60m breda, en bil är nog mycket lättare Default/hmm

Att köra högerstyrd där man kör på den sidan var inge problem förutom att man kollade åt fel håll ICQ/ae

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

11 Senaste redigerad av Scrooge (2015-09-08 20:08:08)

ICQ/ae
Jag övningskörde med en högerstyrd bil ägt ett par & körde även några i jobbet.
Fick lära att tänka ½ bil till vänster i s t f dörr så gick det bra
Backa går bra andvänd speglarna
Korsningar rondeller funkar man får flytta den mentala fixpunkten lite
Växla mellan h -v styrd är inte svårt for mig, ambidextriös

Största problemet är att passagerare fram kan känna sig otrygga, de kommer ju närmare mötande trafik.

Prisfrågan återstår, min åsikt är att en h-styrd bil med lägre mil än motsvarande v-styrd är ett bättre köp pga lägre pris.

Döda flugor svävar i vår rök
Faran lurar bakom nästa krök

12

Jag hade en högerstyrd evo och omkörningarna fick man göra i högerkurvor om man hamnade bakom en lastbil  ICQ/ad
Annars blev det bara lite konstig stämning när man backade in på drive in ställen och stirrade in i bilen som va bakanför  ICQ/ag

Letar nytt luftkylt projekt