1

Ni som sänkt era bussar, blir det stor skillnad på köregenskaper?
Mindre svajigt? Med originalhöjd är dom ju lite vingliga men å andra sidan går dom ju underbart fint på grusväg/skogsväg.

Martin A

2

Stor skillnad! Uppför sig mer som en "vanlig bil" kan svänga hårdare utan att den välter och svajar inte över hela E6an längre när det blåser! ICQ/ab
Nu är mina bara gubbasänkt...
Bild på de kanske.
http://i1339.photobucket.com/albums/o713/christofferpers/Mobile%20Uploads/image_zpsc0vze1j8.jpg

Typ2 1953 barndoor 11W, Typ2 1961 panel, Typ2 1968 buss,
Typ1 1963 soltak (Herbie), Karmann ghia 1967 m.m.

3

Du skulle ju höja den igen..

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

4

Ett yttre hack har det pratats om bara, mest för å slippa bankandet men tror vinkelslipen fixar det bättre... ICQ/ag

Typ2 1953 barndoor 11W, Typ2 1961 panel, Typ2 1968 buss,
Typ1 1963 soltak (Herbie), Karmann ghia 1967 m.m.

5

Jag håller nog med Herbie. Bättre komfort på motorväg, men det ger ju automatiskt att det är sämre komfort på traktorstigar. Så frågan är; var kör du mest? ICQ/ab

Jag var länge avigt inställd till att sänka just en campingbuss, just av den anledningen att man inte lika lätt tar sig ut i spenaten där alla fina smultronställen finns. Men så länge man inte sänker mycket (utan håller sig till det som bilden visar ungefär) kommer man fram överallt ändå, om än med något begränsad komfort/framkomlighet.

Fast jag undrar om jag själv inte ska ta å sänka lite mer. Droppspindlar och avsmalning...  ICQ/ae

Grinder and paint, makes me the welder I ain't