Grattis till fynden.
Jag har förstått att ni har en hel del paneler i Norge.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » nobrakes sin 58 panel+ litt barndoor
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Grattis till fynden.
Jag har förstått att ni har en hel del paneler i Norge.
Fantastiskt kul att det finns så mycket guld fortfarande.
Min bokstavssjukdom tvingar mig dock att påpeka ett det varit bättre att man gjort ett snett snitt, för att sprida lasterna bättre över en längre yta. Det är ju en ram som du lagat.
Men kanske mest för de som kommer att göra nån liknande reparation.
Läste för ett antal år sedan i en fordonsmekaniker lärobok från -60 talet, att man rekommenderade ,en sned skarv 6 gånger höjden... på lastbils schassien.. Men då detta e ett schassie som e delbärande
dvs karossen är ju en del av det hela borde en enklare skarv hålla.. hur som en bra avfasning mellan bitarna, eller en glipa behövs så man får ordentlig svets ,detta är viktigt !!. kollar man mitt under lastrummer är det en original stum skarv. rakt av. men med en riktig genombränning på bägge sidor..
hoppas detta inte ses som gnäll!!! skulle nämt det innan ...
hehe, ser det ikke som negativt jeg
det ligger forsterking på baksiden, + at den boxningsplata på baksiden, går lengre bak enn skarven på rammevangen , gjorde sånn da jeg er mest vant til å gjøre sånn å lastebilrammer når jeg har forlenget, eller kortet chassier der
takk for at dere følger med 
hei, jeg må bare beklage at det ikke skjer så mye i denne tråden... denne helgen har jeg vært og funnet meg to biler til. dessverre ikke barndoors, men split uansett

nå håper jeg snøen kommer snart, ellers så blir det for fullt på gården her ... 
norge verkar krylla av vw

Trevliga fälgar
men tyvärr med 120*5 bultmönster.. dvs samma som Bmw..
Funderar på att ändra bultmönstret till Porsche 130*5 på mina fälgar..
jeg har 5-120 ;-) opel commodore-c hjulnav foran, og omborra tromler bak, brasilspindler med skivebremser er underveis 
Okey hur passar commondore naven på spindlarna... jag kan tänka mig att dom inte är så lätta att hitta......
vad händer annars med dina fordon... förutom att du sammlar delar/bilar för delar.. 
commo navene har samme lagerdimensjoner som 64-67 spindlen, og samme som brassespindlene, må lage et shims som gjør at navet går ca 8mm mindre inn på akseltappen bare. brassespindlene er jo linkpin med skivebremser orginalt, så er veldig kurant virker det som. ellers skjer det veldig lite her, unntatt skrotsamling, da jeg har fått flere fysiske hindringer som gjør at kroppen min ikke er samarbeidsvillig .. men.. skam den som gir seg ;-) P.S comodorenavene kommer fra 78-83 modellene, man får og ventilerte skiver som passer direkt, fra senator/Monza 79-86 
hallo
i dag fikk jeg veldig lyst til å gjøre litt på panelen, så jeg fylte kroppen med smertestillende piller
. dette her fikk jeg gjort, ikke mye, men litt hvertfall. slipte sveisen på høyre hjørnet, og fikk hamret til en ny del og sveist/slipt sveisen på den biten hvertfall
. håper jeg klarer å gjøre litt på bilen noe oftere fremover .... 

bara jobba på.. bra med piller ibland, om man inte tar för många
trycker i mig dylika då och, när det är för djävligt...

over ett år siden sist ja... beklager til dere, jeg skal forsøke å gjøre litt mere her fremover, kanskje ikke med 58 panelen, men med litt annet.. har siden 10-7 15 bygd på en bubbla i mossa/rakt ut av skogen stil-- hadde tom bunnplate den 10de juli, var ferdig og på SCC på Gardermoen den 14de august.. tok ikke så mange bilder, men legger ut noen av de jeg har tatt, sammen med lite info 
plattan efter at den fugly ragtopkarossen er fjernet

utbytt girkasse til 1500 67 modell, montert korte aksler og akselrør, nye mansjetter, tette hjullagre osv
takk til kompisen på bilden, som hjalp meg løfte ut karossen jeg ikke ville ha ..
dette skulle ikke bli en shiny bil, så alt synlig fikk se ugly ut...
skifta alt av slitedeler, bremser, foringer osv, har ingen bild på framvagnen, men den ble bygd fra scratch, med 4" narrow med avixx senkere, freste opp røren så jeg fikk inn nye nålelager, senkespindler og skivbromsar med 5-205 

grymt fet bubbla.

Sidor Föregående 1 2 3 4 5 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » nobrakes sin 58 panel+ litt barndoor
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.