Tjena
Är en kille på 15 år som väldigt länge har haft intresse för äldre bilar o speciellt för gamla VW:s. Har sedan många år velat ha en egen bubbla.
O nu i slutet av sommaren 2015 den 28 juli blev drömmar verklighet o första bilen blev inhandlad.
Givetsvis blev det en gammal bubbla
Dessutom är den rosa
Den låg ute tillsalu här på boxerville o fanns ca 15 minuters bilresa från mig
Den va smälld och saknade motor. Tyvärr hade det blivit ett lager med alger o mossa på den.
Så när vi kom hem med den så fick den en tvätt
Började sedan plocka ner den o då visade det sig att trösklar , innerskärmar , Napoleon hatten, värmekanalerna o en hel del mer va väldigt rostiga och innerskärms kanterna va spacklade för o täcka att dom va intryckta...
Likadant med passagerar dörren som nedre delen av plåten va bytt o bara punktad på 3 ställen.
Så stog i valet o kvalet o antingen vänta o byta väldigt mycket plåt när pengarna skulle finnas eller o köpa en "bättre" kaross.
Då slog tanken mig att samma kille som bilen köptes av hade en kaross kvar tillsalu.
Så åkte o kollade på den o den va bättre men fortfarande rostig.
Denna karossen är guldig.
Så den 5 Augusti blev det ett köp och nu plåt blir bortkapat o återanvänt från den rosa karossen.
Den rosa bilen tömdes på allt karossen lyftes av från plattan.
Bottenplattan va fusklagad på några ställen men inte jätte rostig
Så började kapa i den guldiga karossen den 10:e Augusti o första plåten o svetsa blev mellanplåten bak, den plockades från den rosa för den guldigas va rejält intryckt.
Ska lägga igen avgashålen.
Blev hyffsat men ska göras om o bli bättre
Sen den 30:de blev det o börja med bytet av hela kaross o krängningshammar fästena i högersidans bakre hjulhus.
Nu så börjar det likna något med det också , dock fann jag mer rost vid hjulhusets nedre kant som ska lagas.
Är ett fruktansvärt jobb o få bort all rostskyddsmassa i hjulhusen...
Min farsa tog o lagade upp karossfästet som skulle dit när jag va iväg den 11 Augusti, vilket va schysst gjort
Ska försöka få bilderna i ordning.
Bidrar även med några bilder min lillasyster tog vid karosslyftet.
Grymt bra bilder hon tar för o va 8 år !
Bilder kommer när jag lyckas ladda upp dom
1 2015-09-05 19:22:56 Senaste redigerad av Ogge_mt5 (2015-09-05 19:55:58)
Ja bilder vill vi se 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Mer bilder
5 2015-09-05 20:17:24 Senaste redigerad av Ogge_mt5 (2015-09-05 20:18:26)
Ännu mer bilder
Det var inget litet projekt du skaffat dig
Det är bara att kämpa på, så hejar vi på 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Kul bara kör på. detta kommer bli KANON!!!! 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Hunnit med lite idag också 
Snyggt jobbat! Vill minnas att min 1303 var i ungefär samma ursprungsskick.. Bara att kämpa på! 
1200-58
Snyggt jobbat! Vill minnas att min 1303 var i ungefär samma ursprungsskick.. Bara att kämpa på!
Total renoverade du din?:)
M.Rohdin skrev:Snyggt jobbat! Vill minnas att min 1303 var i ungefär samma ursprungsskick.. Bara att kämpa på!
Total renoverade du din?:)
All dålig plåt byttes mot ekonomiplåt, hjulhus bak, stötfångarfästen, plattan var redan donad, värmekanaler och plåt under tanken. Skulle kanske blästrat hela karossen innan men det orkade jag inte.. använde en kemisk rostätare som omvandlade rosten till något fosfatliknande skikt. Får se hur länge det dröjer innan rosten visar sig 
1200-58
Sopade av plattan o tog bilder på rosten
O har gjort egen ekonomiplåt till ena sidan inne i reservhjulsbaljan
O satte igen ett av hålen till stötfångaren fram 
Mer bilder