1

Köpte mig en bubbla efter några år utan luftkylt, bara för att köra lite. Bilen var lite väl låg fram för skogsvägarna hemma men det är ju bara höja nån cm eller 2 tänkte jag  ICQ/ae
Men tusan om den inte redan är max höjd  ICQ/ag  Nu var det ju ett tag sen jag höll på men var det inte så att att den är som högst med de lodrätta bultarna helt iskuvade? Se nedan för bild
http://forumbilder.se/EC9GB/bult.jpg

Det ser ut att sitta sänkspindlar på så jag gissar att jag helt enkelt har en framvagn där sänkningssatserna är i svetsade för att köra utan sänkspindlar. Låter det troligt?

2

jo, den där blir inte mycket högre.  ICQ/af

58 busbil
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg

3

Check. Svetsa om den orkar jag inte ställa mig att göra, så var köper man dom fränaste framvagnarna nuförtiden? En som är anpassad för droppspindlar, som det är nu har jag inte mkt användning för att den är justerbar ICQ/ag

4

Jag skulle svetsa om den då dom som säljs nya inte är så bra, och din kanske är kortad för spindlarna Default/hmm

Det går rätt snabbt om man tar ett rör i taget ICQ/ab

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

5

Jag känner mig nog inte tillräckligt säker på min svetsning för att svetsa i framvagnen. Kortad måste den vara, men inte mätt hur mkt. Jag bara antog att det satt något standard köpt på den redan men är egentligen inte alls säker på vad som sitter där, om det är en kortad original eller något nytillverkat. Vad är det som är dåligt på dom nya och hur ser jag om denna är bra? Är det lagringen jag borde kika på om det är uretan eller nållagring?

6

Kan det vara så att man plockat bort någre fjäderbklad, och fått den att sjunka ihop mer??

"ljushuvud"

7 Senaste redigerad av Johan W (2015-08-31 20:44:58)

Nä den blir låg när man har sänksatserna raka och sen sätter dit sänkspindlar Default/hmm

Den skulle vridas upp 10-15mm minst leta rätt på en som kan svetsa det är lättast ICQ/ab

Man ser det på svetsarna vid sänksatserna dom ska synas och vara snygga då är det bra på alla plan, hemma svetsat original Default/hmm

Dom nya har dålig passform, kvalité och oftast inte smörjbara lagringar, inge vidare att man kan behöva svetsa om dom för att få dit dom rätt Default/hmm

<-------   Skriv gärna vart du bor i din profil så kanske någon här kan hjälpa dig ICQ/ad

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

8

Tackar för svar, vrida dem låter som det bästa