1 Senaste redigerad av MrPete (2015-08-12 10:14:14)

Har beslutat att gå en annan bana framöver, så nu är ett gäng delar till salu

CB 044 topplock (nästan nya 50mil)
42/37,5mm ventiler, rostfria single groove
dubbla ventilfjädrar med retainers och knaster i chromoly
portade så de flödar ca 180cfm @ 14mm lyft 25" vattenpelare (finns potential för mer flöde)
Mer än 40h arbetstid nerlagt
10000:-

Deano Dynosoar korta insug IDA
Svetsade och portade, matchar topparna ovan
900:- till topparna, 1200 lösa (om toppar säljs utan).

Gene Berg förgasarlänkage, inkl 2 sorters stag och et set gasarmar
1600:-

Weber IDA 48:or, äkta italienska bologna tidig modell
Inkl original trattar samt de större som sitter på
37mm halsringar, lätt putsade, 1 uppsättning munstycken ingår (även ett set jättestora halsringar)
10000:-

Gene Berg oljepumpslock i stål, med an8 utgång
150:-

1,5/8" merged extraktor
1000:-
Ljuddämpare passande bubbla kan köpas till för 300:- (har uttag för bredbandsambda)

Ev finns även en helt ny Engle FK8, 1000:-

Alla priser är utan eventuella fraktkostnader, kan hämtas i Kinna

Post's attachments

AmOZFiAb191RoN1PwMsmaYfa_mVXhf-1CG-l1Yc6WZ0,MN7Mls-ZyD09QPdyIlhF_N9m5kqVLpkDqdKuVVLHaOs.jpg, 214.97 kb, 1076 x 661
AmOZFiAb191RoN1PwMsmaYfa_mVXhf-1CG-l1Yc6WZ0,MN7Mls-ZyD09QPdyIlhF_N9m5kqVLpkDqdKuVVLHaOs.jpg 214.97 kb, 151 downloads since 2015-07-06 

E5RgOceWdPV8BOC6QzOecTYQaTV9AHcP-eeXLQTRKko,OnImUx6IodGAi51k3-jcHl9tk8CvQ4tmlpDUbXnD41s.jpg, 259.96 kb, 931 x 599
E5RgOceWdPV8BOC6QzOecTYQaTV9AHcP-eeXLQTRKko,OnImUx6IodGAi51k3-jcHl9tk8CvQ4tmlpDUbXnD41s.jpg 259.96 kb, 157 downloads since 2015-07-06 

GAF83EDdZEBrkDRZ_ZTYqAJmw_BOfEIFUs45HhLL0PY,wZH29d-26wNvrmlxey5qMLOLUF6bdZgUhXFU-bp15UM.jpg, 199.75 kb, 1212 x 553
GAF83EDdZEBrkDRZ_ZTYqAJmw_BOfEIFUs45HhLL0PY,wZH29d-26wNvrmlxey5qMLOLUF6bdZgUhXFU-bp15UM.jpg 199.75 kb, 156 downloads since 2015-07-06 

osye4tsi8RvA7R5oafk88kTzo88Lg80E5OBHmy-34Cw,GcL1deujzqzfgnDN7GCJuWukHQ7mP7XS5R9YYDINrc8.jpg, 239.61 kb, 1256 x 569
osye4tsi8RvA7R5oafk88kTzo88Lg80E5OBHmy-34Cw,GcL1deujzqzfgnDN7GCJuWukHQ7mP7XS5R9YYDINrc8.jpg 239.61 kb, 150 downloads since 2015-07-06 

tsImykTFE4qKOBrAz1acy5LQ_dwiMsASgTce2-QOZ4o,_INNRTLkVYPprK7bbFdLboBXkjwzKtqFFOxGS9wOXxM.jpg, 148.21 kb, 767 x 707
tsImykTFE4qKOBrAz1acy5LQ_dwiMsASgTce2-QOZ4o,_INNRTLkVYPprK7bbFdLboBXkjwzKtqFFOxGS9wOXxM.jpg 148.21 kb, 155 downloads since 2015-07-06 

2

fler bilder

Post's attachments

1GZ2kXE8h7ePZrQ9WfPJCOpgA9jXBRSP1XrPNYDC5bw,GQMH4imaPl3HVVWZdHi3gsUtoGk7oeS91eW4kL48GAU.jpg, 172.4 kb, 1024 x 576
1GZ2kXE8h7ePZrQ9WfPJCOpgA9jXBRSP1XrPNYDC5bw,GQMH4imaPl3HVVWZdHi3gsUtoGk7oeS91eW4kL48GAU.jpg 172.4 kb, 167 downloads since 2015-07-06 

6ixJ3gXuWGCABVsjpuCXV_mZkhMmZXdaNyg8GEJnIGU.jpg, 94.31 kb, 698 x 572
6ixJ3gXuWGCABVsjpuCXV_mZkhMmZXdaNyg8GEJnIGU.jpg 94.31 kb, 139 downloads since 2015-07-06 

7uElexvfEuHWii8G79o6biHjGBZmwxmRT_0c0PMtAZw,iPuG2yv6c36fuN713bOkU6kBq-G9pfWYbPTWstZLLXc.jpg, 89.15 kb, 535 x 516
7uElexvfEuHWii8G79o6biHjGBZmwxmRT_0c0PMtAZw,iPuG2yv6c36fuN713bOkU6kBq-G9pfWYbPTWstZLLXc.jpg 89.15 kb, 132 downloads since 2015-07-06 

K9fvpzB1dlOpHpJmccaCkEFpLVvyL-ck6ChT3jWFOO4,RSX5ObImaJXt31fARoffnkHVCuRreh4EmxJKmfOObvY.jpg, 107.83 kb, 475 x 595
K9fvpzB1dlOpHpJmccaCkEFpLVvyL-ck6ChT3jWFOO4,RSX5ObImaJXt31fARoffnkHVCuRreh4EmxJKmfOObvY.jpg 107.83 kb, 150 downloads since 2015-07-06 

RTG_U4_otiEXKrPxX9wltsmKsCGaM41a4GyiK_JC_T0.jpg, 115.29 kb, 683 x 686
RTG_U4_otiEXKrPxX9wltsmKsCGaM41a4GyiK_JC_T0.jpg 115.29 kb, 129 downloads since 2015-07-06 

3

Scat dragfast, 8-ball knopp +originalknoppen
700:-

Post's attachments

wi5-4wB9HqlD3ke-Gx4PjKY8A2Bb2Vb0gbMI7AnEnf8,6prvSdgMx70ItcuNaXX0krIIzSaCSbDI6n9nU-r0xPs.jpg, 95.06 kb, 553 x 649
wi5-4wB9HqlD3ke-Gx4PjKY8A2Bb2Vb0gbMI7AnEnf8,6prvSdgMx70ItcuNaXX0krIIzSaCSbDI6n9nU-r0xPs.jpg 95.06 kb, 167 downloads since 2015-07-06 

4

Förgasare, insug, avgassystem och gene berg pumplock sålda!

5

Länkaget

Post's attachments

2015-07-06 20.17.30.jpg, 932.23 kb, 1415 x 794
2015-07-06 20.17.30.jpg 932.23 kb, 154 downloads since 2015-07-06 

6

vad hände med motorn eftersom du rivit hela agramajset?

7

två lyftare gav upp i förtid. Vet inte vad det berodde på.. Körde in motorn efter konstens alla regler, ny Steve long racing kam och lyftare (tyska slipade, slr-treated).. Den började helt plötsligt gå på två cylindrar, var hemma så jag slog av direkt och började felsöka. Upptäckte då att stötstänger hoppat ur på insug cyl1 och cyl3. Då tog jag ner sumplocket och hittade bitar från lyftare.. därav rivning.

Kan va materialfel, kan va nåt som hänt under inkörning.. vet inte och har inte möjlighet att kolla hårdhet i lyftarna.

Förgasarna, avgassystemet, geneberg-locket är nu sålda, shortblock behåller jag för att bygga bussmotor till min nyförvärvade early bay :-)

Bubblan kommer också att läggas ut till salu inom kort, har inte tid, ork, plats eller pengar till två projekt.. prioriterar att få med familjen på utflykter framöver.

8

Tråkigt med dåliga produkter som lovar mer än de kan hålla. Kör själv alltid med brazil original och har hitills inte haft några problem trots inkörning med dubbla fjädrar. Har min gamla fk89 kvar sen sent nittital som har gått ner sig två tiondelar på 8 säsonger. Viktigt att inte sänka oljenivån när man har extrasump. Lyftarna måste hela tiden stänksmörjas av veven.

9

Ja, kan ju vara så... bara hört bra om SLR innan och hade gott förtroende..
låg oljenivå var det inte, fyllde på drygt 4½ liter, hällde i filtret fullt, i hålet för tryckgivaren och bakvägen till pumpen.. tryck fanns direkt och hade inkörningspasta i överflöd på kam och lyftare.

Jo, smörjningen av lyftare är lite undermålig på det sättet.. funderat på lube-a-lobe med hål i mitten.. men vetefan..

Har en ny FK8 och bugpack racing lyftare som Christer på Dalhems rekommenderade och aldrig hört nåt dåligt om. Funderar dock på att kränga den och skaffa traktorkam till kommande bussmotor... Eller vad tror du om man avancerar den 2-4 grader? 2074cc typ1 med 40/35,5 och weber 36 alt weber 40:or.

10

Brukar nästan alltid bygga bussmotorer med Engle 100 kam. Ger ca 100 hästar på en 1600 och mer om man går upp i kubik. Bussar har problem med varmgång så det gäller att få ut hästar utan alltför högt komp. Man borde testa 2332 med 8.0 i komp.

11

Jag har en hårdhetstestare om du vill prova något.
Kanske något för dig Hans?

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

12

Vore ju såklart intressant att testa hårdheten i lyftare!

Funderar på om inte en mekanisk verkstad borde kunna göra det annars..

Ska höra med dalhems om att byta kammen mot tex w100. Kompet ligger på 9,5:1 i dagsläget men byter ju toppar och kan således göra förbränningsrummen större. Med vassare kam får man ju iofs lägre dynamisk kompression, men varva mkt bör ju undvikas pga värmebekymmer.

13

Gene berg länkage SÅLT

14

MrPete skrev:

Vore ju såklart intressant att testa hårdheten i lyftare!

Funderar på om inte en mekanisk verkstad borde kunna göra det annars..
.

Nu är det dålig timing men man kan annars smyga in till nåt universitet till deras teknikavdelning, där gör de oftast hårdhets tester osv.

15

Du har ett pm från mig.

16

scat dragfast såld

Abdullah, jo jag vet.. fick det tipset också, men som sagt dålig timing och jag tror ändå inte jag skulle få några pengar tillbaka på trimdelar.. Det brukar vara ganska specifika regler för garantier.

17

Upp upp, topparna är kvar, kom o köp!

18

Allt sålt

19

Hej
Är intresserad av toppar och insug. Är det 94 mm?

1303s-74
1303s -73
Typ 1 - 61

20

Allt är sålt tyvärr / Peter