501

Har inte kunnat gå på flera dagar efter den resan  Default/lol

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

502

easos skrev:

Bra svetsat.. bara svetsa mer så lär du dig... ännu mer ! ICQ/ag
Säg till om du tycker throttle kitet  var bra.. kanske man kan investera sen ICQ/ab

Ja, hur fungerar det?
Jag har legat under många bussar och funderat över att det fungerar överhuvudtaget, och funderat på något bättre.
Verkar det där bra så behöver man ju inte uppfinna hjulet en gång till.

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

503

Juvas, det var ju på Söndagsmorgonen... tur man låg själv i bussen  ICQ/ad
Hellberg, har du också fisit mycket?
Mogge, nu var ju i princip allt mitt rätt rappligt och har nu bytt allt så osäker hur stor skillnad det blir om man har gaspedal och fäste i ok skick, för mig blev det rätt stor skillnad, stadigt och bra  ICQ/ab

504 Senaste redigerad av easos (2015-06-10 08:50:58)

GB skrev:

Så idag så lossade jag på klädseln och den här håriga massan va fan den nu heter

Det heter Tagel

Saxat från wiki: Tagel är långa, grova och ganska styva hår från man och svans hos hästdjur samt från svans hos nötkreatur.

Kul att veta kanske !? ICQ/ae

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

505

easos skrev:
GB skrev:

Så idag så lossade jag på klädseln och den här håriga massan va fan den nu heter

Det heter Tagel

Saxat från wiki: Tagel är långa, grova och ganska styva hår från man och svans hos hästdjur samt från svans hos nötkreatur.

Kul att veta kanske !? ICQ/ae

Ja så var det ja  ICQ/ag den är ju rätt formpassad så jag hade ingen lust att byta ut hela men egentligen kanske man skulle kunna bytt ut hela mittdelen... ja vi får se vad som händer framöver  ICQ/af

506

Som allt annat finns det Tagel för sofforna att köpa nytt. Det är väl bara klädseln, Caramel Brown, som inte går att hitta

Baken sitter där bak ända tills man tar av sig för då kommer den fram ;-)
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.

507

Köp nytt i annat material, http://www.vwcustomspeed.com/product.as … nr=43-2000

Mera känd som jb...

508

Eller
http://www.justkampers.com/vw-t2-split- … dding.html

Baken sitter där bak ända tills man tar av sig för då kommer den fram ;-)
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.

509

Jo jag vet att det finns nytt men dels så är det bara sittdelen som är lite kass och sen har jag lagt ner nog med kosing för ett tag, skumbiten kosta typ 40 spänn  ICQ/ag

510

Tycker man det luktar för nytt i bilen av skumplasten byter ju var och varannan tagelsitsar nuförtiden,borde ju vara någon som har en bit att lägga på.. ICQ/ae

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

511

Jag gillar ju buss stuket och orginalinredning men efter sovit på golvet, tvärsöver sofforna så nu inför Chill & Grill som jag ska ha dottern med gjorde jag en liten enkel variant av campinginredning som man kan byta ut på 5-10 minuter  ICQ/ab
Orginal:
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1381586.jpg
Ut med mellansoffan och in med låda och liiitet bord
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1381585.jpg
Bordet är så litet så man har det som stöd för skivan man fäller ner, blir typ 165cm sovlängd men testade på VWater och kunde sträcka ut om jag sov diagonalt  ICQ/ae
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1381584.jpg

512

Det där funkar aldrig

513

Pff..du låter som en Örebroare..tycker det ser helt OK ut,bra idé GB! ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

514

I med gardiner oxå, så slipper du vakna i soluppgången.
Och med gardiner så har du snart en riktig camper.... ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

515

Hellberg, funka fint på VWater men lite tunn madrass så det blev lite hårt... så en bäddmadrass på det här så ska man sova som en kung... nästan...  ICQ/ag
lasslo, hittade såna där långa smala gardiner hemma i en låda förra året så dom fäster jag med klädnypor runt om när man ska sova, tyvärr beigea så ingen total mörkläggning  ICQ/af

516

Magneter kanske ICQ/ab
Slipper du skruvhål.

Ät gul snö, det kan vara öl.

517

lowang skrev:

Magneter kanske ICQ/ab
Slipper du skruvhål.

Det har jag tänkt göra till min faktiskt. Köpte ett gäng minimagneter från dx.com för ett tag sen och dessa tänkte jag limma eller sy in i ett tyg så att man kan sätta upp det för rutorna. Smidigt att slippa hål och knappar som krånglar och det gör inget om ungarna rycker ner dom lite häftigt heller...

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
VW T2 Baywindow Deluxe - 1975

518

ICQ/ad

519

såg den döde i borlänge i går men tyckte den såg rätt levande ut   ICQ/ad  ICQ/ad  ICQ/ad

520

1300typ11971 skrev:

såg den döde i borlänge i går men tyckte den såg rätt levande ut   ICQ/ad  ICQ/ad  ICQ/ad

Living dead  ICQ/af

521

Har länge funderat på olika varianter på innertak men inte riktigt orkat dra igång nått men var in på Rusta häromdagen där dom sålde ut bambumattor och kom på Dalkarls bay tråd där han klämde upp sådana i taket, inte så kul att härmas men det kändes ändå så enkelt även om han i tråden nämnde att det var betydligt drygare än han trott så jag trotsade hans varningar om att börja med det och knåpade upp det på två eftermiddagar, flera kompromisser och lite halvdant men det sitter där och lite mysigare och tystare blev bussen  ICQ/af

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1396786.jpg

522

ser finfint ut ICQ/ab  Nicklas här på ön gjorde likadant! Skönt att det inte alltid måste vara original ICQ/ab

En cigarr kortar livet med 2 minuter
En whisky kortar livet med 4 minuter
En arbetsdag kortar livet med 8 timmar

523

Det passar ju kanonbra i din buss

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

524

vwestin; tackar, ser bra ut på håll i alla fall  ICQ/ae jasså, fler som gjort det alltså? Min skulle ju ha tyg och börja med det känns inte lockande  Default/hmm
lasslo; thanks, ja jag tyckte det lira bra med den caramelbruna inredningen  ICQ/ab

525

snyggt! Jag kör samma stuk. Tiki wagen ICQ/ab

Post's attachments

IMG_5223.JPG, 738.47 kb, 1800 x 1800
IMG_5223.JPG 738.47 kb, 234 downloads since 2015-08-28