1 Senaste redigerad av Rustman of Fornåsa (2015-08-27 19:21:15)

Min fru påstår att jag lovat henne att inte inneha mer än tre entusiast vw på gården (o förmodligen har hon rätt som vanligt ICQ/ad )
Nu är det så här att jag sprungit på ytterligare en 1303S -74 (underbar modell av vw ICQ/ab ). Bilen har haft samma ägare sedan -76 o är mycket bra i kaross o motor (har stått i varmgarage sedan -99).

Trots present, bubbel, ost, kex o rosor på gårdagens bröllopsdag står hon fast vid det som hon påstår att jag lovat.....

VAD SKA JAG GÖRA!!!!!!!

Måste vara några fler i denna samling som varit med om något liknande......

Alla svar kommer att beaktas noga o tacksamt prövas ICQ/ag

Typ 3 Fastback -73  Mattbrun
Typ 1 1303 S   -74  Guld
T3 Buss           -85  Ljusblå
Volvo Turbo     -92  Vinröd

2

Det är lättare att be om förlåtelse än att be om lov Default/lol
  Sen är det väl bara att sluta lova sånna dumma saker..;)

3

Om hon verkligen älskar dig så kommer hon vara kvar även när den 4:e  folkan står på gården.
Köp den bara.

Kombi 231 -67 "Duvan" Dove Blue
Bubbla soltakare -59

SÅLDA...alldeles för många

What we do in Life, echoes in eternity

4

Köp bara, sen säger du att du ska sälja en annan,med du kan inte bestämma vilken. .. Det funkar med mina mopeder iallafall:)

5

En T3 buss är ingen entusiast vw så...  ICQ/ag

Mera känd som jb...

6

Byt fru   Default/lol

Volkswagen kombi 237 (Soltak) -62
Volkswagen Standard Microbus PGSG -57
Volkswagen kombi 2-23 -53 (Barndoor) "Fyffes"

Ac Volks.

7

Du kan göra på tre sätt.
1. Köp och be om förlåtelse.
2. Köp och säg att du fixar den till en kompis och säg att den är skitdyr, och meddela köpet när hon är lite på pikkalurven på väg till en fest. ju dyrare desto bättre.
3. Fråga vad det kostar att ta hem den, och du förbinder dig att åka till Borås och handla kläder till de som behöver och du betalar.
Det finns ett fjärde sätt, och det är att du gömmer den bland de andra vagnarna, men då krävs att hon tappar räkningen först, jo, jag har provat det också.

Alla 4 fungerade hemma hos mig!

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

8

Haha.. känner igen det där. Började med VW luftkylt för ett år sedan. Hade då två och suktade efter en tredje. Sitter nu med 7st.. en av dom en 1303s.
Tvinga in henne i hobbyn.. min fru håller koll på bilar åt mig nu för tiden ICQ/ag
La upp exakt samma tråd som du.. lite roligt ICQ/ab

9

http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=34322
Hittade min tråd! Enjoy!

10

Bra trådtips. Läs o lär.  Default/lol

" . . . if I told you all that went down
        it would burn off both of your ears . . . "

11

Köp och ställ på jobbet,har själv 2 där... ICQ/ae

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

12

Mitt problem är det motsatta, frun hittar nya bilar som hon tipsar mig om hela tiden men jag bromsar och tycker vi har nog med bilar på gården ICQ/ab

13

Läste mitt svar gamla svar i Kroffes tråd och det gäller i princip fortfarande... råkade köpa en typ3 i somras som jag inte har plats, tid eller kunskap för och har inte nämnt det för sambo än...  ICQ/ad

14

Ohhh tack för alla kreativa svar ICQ/ag  Jag har läst och begrundat o skrattat och kommer att överväga att använda några tips utom svaret från Dennaan att byta fru....... Default/lol

Härliga svar och mycket användbart i Kroffe´s tråd i ämnet ICQ/ag 
Jag ska lämna besked idag om 1303án och det kommer bli affär, priset är helrätt!! så det går bara inte att stå emot ICQ/ae

Fruns fasa är att det kommer att bli "skrotgård" på tomten, men sköter jag det snyggt och in med bilen i ladan så funkar det nog (tror jag).....Tro nu inte att jag är gift med en ragata.....nejdå min fru är underbar och åker gärna med på diverse vw-träffar.....men har inte riktigt förstått tjusningen att ha ett antal vw bilar att välja emellan.......men den insikten kanske kommer.

Fyll gärna på med fler svar ICQ/ab

Typ 3 Fastback -73  Mattbrun
Typ 1 1303 S   -74  Guld
T3 Buss           -85  Ljusblå
Volvo Turbo     -92  Vinröd

15

ICQ/ae
Jag drömmer mardrömmar varje natt....
Jag dör och frun säljer mina vw's för vad jagt sagt att jag betalade för dem.

Taskigt översatt forumsignaur från Retrorides forum

Döda flugor svävar i vår rök
Faran lurar bakom nästa krök

16

köp och be om förlåtelse. det är enklare att säga förlåt än att be om lov  Default/lol  Default/lol  annars köp en häst till henne de gjorde jag sen har hon inte haft något att säga till om hehe

17

köp och "ge henne den som present"