Nu är det bestämt den ska säljas för att finansiera renoveringen av min buss.
Karossen är en -53a och som sen har fått en platta från en -65a då originalplattan inte fanns kvar.
Allt i bromsväg nytt och bytt.
Framvagn kortad 6tum med droppspindlar och dubbla sänksatser, sänkt 2 hack bak.
SAAB reservhjul fram och Nya Continental 175/65 bak.
Sitter en frisk 1300cc med nya tändkablar, tändspole, brytarlös 009 fördelare, renoverad solex 30pict.
Inredning från -65, egentillverkade dörrsidor av masonit (temporärt) tanken är att klä dom.
Sitter fel hastighetsmätare 140km från en -63a.
Original skärmarna, tank, kofångare.
Sitter hjärtljus i samma patina och pilar från en -56a buss.
Finns såklart mycket att göra för att få den vind och regn/vattentät.
Utvändigt ser den ut som den gjorde när den låg i skogen.
det är en väldigt speciell bil som drar till sig väldigt många blickar, leenden och trevliga pratstunder med folk som intresserar sig.
Fått pris, peoples choice, topp 5, bästa ratlook på BRC, och juryns på Das auto show i Skellefteå.
Jag sätter priset på 50.000kr eller bud.
förbehåller mig rätten att sälja till vem jag vill, när jag vill och att avbryta försäljningen.
Hoppas folk är okej med detta.
Håll buden här i tråden.
Volkswagen Standard Microbus PGSG -57
Volkswagen kombi 2-23 -53 (Barndoor) "Fyffes"
Ac Volks.




gick ju kalasfint!
