1

Någon som har koll på hur hållbara grejerna är?
Tänker mest på stakarna, är orginal stakar, iofs bearbetade ,viktade mm, hela paketet är balanserat ,svänghjul,vev och tryckplatta.
Kollat på H-profil med Porsche journaler ,men det kostar en del, om man vill ha typ 5,6 eller 5,7 långa vilket jag kan tänka mig skulle funka bäst med tanke på hur korta orginal är.

2

Det beror på hur mycket du har tänkt att ta ut  (200+)
Om det är porsche stake som du tänkt att annvända  eller bara porsche diameter på vev tappen
Det tråkiga med den lagertypen är det börjar bli svårt att få tag i sen är dom svindyra (Man kan ta ford lager och svarva ned bredden oxå  ICQ/ad )
I dax läget så kör man med cheva lager på vevtapen
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

3

Är så att jag har vev, stakar, svänghjul,tryckplatta liggande.
rasade min motor i våras och tänkte överväga och bygga på dessa delarna, allt i kanonskick, inget omslipat utan allt orginaljournaler och sambalanserat.
men lita skeptisk när det gäller stakarna, kanske bättre o bygga mer gatvänlig motor av dom grejerna.
effekt ja med tanke på att jag har 50hk lustgas, och min gissning ca 200hk i motorn, och använder grejerna  Default/lol
så är det ju kul om det tål lite.

4

80 x 94, Porsche 616 staker, Sune Janson vev, 10.5 kompressjon, 180 hk NA + 45hk lustgas - 8000 omdr - ingen problem.

http://cal-look.no/lounge/index.php?action=dlattach;topic=12.0;attach=29;image

http://cal-look.no/lounge/index.php?action=dlattach;topic=12.0;attach=30;image

Mvh
BB

5

Japp 616,103,101,01 är nr på stakarna, så är väl Porsche 356 stakar.
tanken va väl och använda dessa stakar, men ska ta en funderare, kanske bli till salu,för investering i prylar där tillgången på delar är lite bättre, får se hur jag gör.
//Jocke