Verkar som jag lyckats köra sönder en drivaxel.Eftersom min högerfot är blytung så får det nog bli finska förstärkta.Jag har nu dom långa axlarna men tänkte eventuellt byta till korta axlar.Men jag vill behålla 4bultade fälgar. Hur gör man.dom kortare rören måste jag skaffa men sen då iomed att jag vill använda 4bultstrumman .Ska väl skicka frågan till kupplapayya ochså
Med reservation för att mitt minne sviker.....
Du måste få tag i rör från en 66:a då det är första årsmodellen utan oljesnabeln i trumman men fortfarande korta axlar. Du måste även svarva av trumman, minns inte måttet men det ger sig när du provmonterar.
Se till att få tag i rör kompletta med lageröverfallen då lagerläget/djupet skiljer mot de nyare för långa axlar.
Tack för svar.får lägga en köpesannons på det 
Du får även använda sköldarna från din nuvarande låda då du har bredare bromsband på 68.
Skulle du inte få tag i 66 delarna så går det att konvertera dina nuvarande delar att passa korta rör. Du får isf svarva ur dina nuvarande lageröverfall samt svarva ned den tjocka distansen bakom lagret. Har själv gjort detta med bra resultat, minns att det var mycket mätande och tänkande för att få till det och självklart skrev jag aldrig upp resultatet......
Problemet med den operationen är att du måste få tag i ngn som kan slipa i härdat material vilket distansen är gjord utav.
Ok .tackar