1

Hej alla kunniga! Efter ett par vändor under bussen utan att riktigt få rätsida på hur vi ska gå till väga finns ett par funderingar. Vill bara varna för rookienivån på det som följer.

Vi vill alltså få ner motor, låda och drivaxlar i ett för att kunna få med allt in i skolans varma lokaler inför hösten. Har dock som sagt ett par funderingar över detta.

- Hur ska vi egentligen ta oss till för att lyckas med detta?
- Vilken sida är enklast att lossa drivaxlarna?
- Kommer det rinna olja om vi bestämmer oss för att lossa dom inne vid lådan?

Kanske rent av någon som orkar punkta ner en liten lista för att detta ska bli av. Det sitter en gammal volvo - spis i bilen från tidigare ägare. Vi har inte bestämt än om den ska få sitta kvar eller om vi ska jaga luftkylt. Någon annan som har det så och sitter inne på ett par matnyttiga tips?

Tack på förhand ICQ/ab

2

Tjena! (till att börja med vill jag inte kalla mig kunnig, ÄN!)  ICQ/ab

Men har just tagit ur en motor så har lite småkoll där, dock lät vi växellådan o axlar sitta..
Men låda och axlar är original elle?
/Rasmus

"Besvikelsen över dålig kvalité varar längre
än glädjen över ett lågt pris"

3

Nu sitter ju lådan fast i "taket" med en balk o två gummin som man liksom får saxa ut ur sina fästen, men den balken sitter ju också fast i lådan på nåt vis, men om de bultarna går att demontera med motorn på plats låter jag vara osagt. Tror att det är tämligen svårt att göra den manövern.

Har du lyft, eller det är ligga på backen med pallbockar o garagedomkraft som gäller?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

4 Senaste redigerad av MrHaze (2015-08-14 09:38:35)

http://www.ratwell.com/technical/EngineRemoval.html

Bra beskrivning på att plocka ner lådan. Dock när motorn redan är urplockad!

"Besvikelsen över dålig kvalité varar längre
än glädjen över ett lågt pris"